Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Kort

Dreamteam presenteert hangende Hyperloop

Het Delftse Hyperloopteam presenteerde vorige week een spectaculaire nieuwe ontwerpbenadering: de Delftse capsule of ‘pod’ hangt onder de rails in plaats van dat hij erop staat. De omgekeerde benadering moet de stabiliteit van het systeem verbeteren. Daardoor moet het makkelijker worden om met hoge snelheid van spoor te wisselen.

Delft Hyperloop IV is de Delftse inzending voor de competitie tussen universiteitsteams om invulling te geven aan de droom van Elon Musk uit 2013: een openbaarvervoersysteem in vacuümbuizen dat net zo snel is als het vliegtuig en net zo ecologisch als de trein.

Het komende halfjaar bouwen veertig studenten van het Dreamteam aan hun 255 kilogram zware prototype van 0,8 meter breed en 2,2 meter lang (schaal 1:20). De bovenliggende rail van 70 meter lang wordt voorzien van elektromagneten, terwijl de pod permanente magneten heeft. De capsule hangt dus onder de baan, maar de ophanging zweeft erboven om wrijving te elimineren. (JW)

  • Eind juli doet het Delft Hyperloop team samen met 24 andere mee aan de European Hyperloop Week die dit jaar tussen 18 en 24 juli plaatsvindt in Delft en Hilversum.

Presentatie gemist? Kijk ‘m hier terug.

Wetenschapsredacteur Jos Wassink

Heb je een vraag of opmerking over dit artikel?

j.w.wassink@tudelft.nl

Comments are closed.