Studentenleven

Dit zijn 7 OWee-activiteiten waar je bij wil zijn

Tijdens de OWee kun je ontzettend veel doen. Delta pikte een aantal bijzondere of grappige activiteiten uit het uitgebreide aanbod van de verenigingen.

Het openingsfeest van de OWee in 2017. (Foto: Delta)

Naast het officiele OWee-programma – het blokkenschema daarvan staat onder dit artikel – hebben ook de studentenverenigingen weer een uitgebreid programma om nieuwe leden te werven. Wat hebben zij zoal bedacht? Delta struinde hun websites af voor het gevarieerde aanbod.

• Ben je geen eerstejaars of kun je niet bij de Owee aanwezig zijn? Op de instagrampagina van Delta kun je de week meebeleven.

Funda roast
Zelf een huis kopen is voor de meeste jongeren onhaalbaar, ook met de terugkeer van de basisbeurs. Wat is er dan leuker dan tijdens de Funda Roast bij de Delftse Zwervers interieurs afzeiken van mensen die de meest geflipte dingen hebben gedaan met hun huis.

🗓 Maandag 14 augustus
⌚ 23.30 – 0.00
📍 Delftsche Zwervers, Schiekade 3

Even geen feestgeweld
Voor wie bij wil komen van al het feestgeweld, is er elke avond een rustig programma in sport- en cultuurcentrum X. Je kunt er onder andere naar een ligconcert, een bordspelavond of een miniworkshop in het Open Kunstatelier

🗓 Maandag 14 tot en met donderdag 17 augustus
⌚ 20.00 – ?.??
Waar: X, Mekelweg 8-10

Midnight Lasergamen
Leer de sociëteit van de Delftsche Studenten Bond op de tast kennen. Daar kun je tijdens de OWee meerdere avonden terecht voor een potje laserquest. Hoe laat het ‘Midnight Lasergamen’, laat zich wel raden.

🗓 Maandag 14, dinsdag 15 en woensdag 16 augustus
⌚ 0.00-?.??
📍 DSB, Oude Delft 123

Speciaal koffie/theeproeverij
Huh, een proeverij is toch altijd met bier of wijn? Niet altijd dus, want bij DSV Sint Jansbrug kun je terecht voor een proeverij van koffie en thee. Ideaal voor mensen die geen alcohol drinken of zin hebben in iets anders.

🗓 Dinsdag 15 augustus
⌚ 18.30 – 19.30
📍 Sint Jansbrug, Oude Delft 50

Bierviltjesoorlog
“Bierviltjes! Bierviltjes overal! Dit is chaos!”, aldus de enige persoon die vorig jaar de bierviltjesoorlog overleefde bij De Bolk, knipoogt de vereniging. Gooi bierviltjes op je nieuwe vrienden, je mentoren of volslagen vreemden.

🗓 Woensdag 16 augustus
⌚ 22.30 – 0.30
📍 De Bolk, Buitenwatersloot 1

Karaoke
Heb je op de derde dag nog een beetje stem over? Dan kun je die laten horen bij LHBT+ jongerenvereniging Outsite. Deze vereniging is meer dan de overigens ook niet te missen Homobingo. Ga de sterren van, of uit, de hemel zingen tijdens de karaoke.

🗓 Woensdag 16 augustus
⌚ 21.00 – 0.00
📍 Outsite, Lange Geer 22

(Foto: Delta)

Een totebag voor een like
Wil je weten wie de redacteuren van Delta zijn? We staan op maandag op de informatiemarkt van de OWee. De kraam is te herkennen aan de vlag met het logo van Delta. En als je ons volgt op insta, krijg je een totebag.

🗓 Maandag 14 augustus
⌚ 13:45 – 17:45