De problemen rond het bestellen van collegedictaten worden niet alleen veroorzaakt door technische mankementen, maar ook door vage afspraken. Dat blijkt uit een rapport dat de TU door een extern bureau liet uitvoeren.
“Het contract dat de TU met leverancier Nextprint heeft afgesloten is veel te onduidelijk”, zegt studentenraadslid Lisanne Dölle. “Daardoor wist niemand wat er onderweg met de dictaten gebeurde en waar ze waren. Een medewerker kon bijvoorbeeld wel voor de ontvangst van collegedictaten tekenen, maar men had vervolgens geen idee wanneer ze aan de studenten werden geleverd.”
Een strenger contract en de mogelijkheid om de dictaten te kunnen volgen, staan dus hoog op het verlanglijstje van de studentenraad. Maar daarmee zijn nog niet alle problemen opgelost. In de aanbevelingen van het rapport wordt ook meer uniformiteit bij de afhaalpunten aangeraden. Dölle: “Bij het ene punt heb je alleen je naam nodig en bij de ander moet je zelfs je legitimatiebewijs laten zien. Dat schept veel verwarring, dus wij zijn heel blij met deze aanbeveling”.
Ook moet er een duidelijke catalogus komen, waarin elk collegedictaat op de TU vermeld moet worden. “Zodat ook van de citaten die niet bij Nextprint te krijgen zijn duidelijk is waar ze te vinden zijn. Want anders zoek je je een ongeluk”, weet Dölle.
De studentenraad wilde woensdag tijdens een overlegvergadering met het college van bestuur een datum horen waarop de problemen opgelost dienen te zijn en noemde de eerste week van 2007, voor de volgende grote tentamenperiode.
Collegelid Paul Rullmann wilde zich niet vastleggen op een datum. “We zitten in de tang. Als we in week vijf beslissen met Nextprint te stoppen, gaan we terug naar helemaal niks. Een alternatief systeem is er niet.” Rullmann vindt wel dat studenten voor de volgende tentamens moeten weten waar ze hun dictaten kunnen vinden, bij Nextprint of elders. (SB/MZ)
“Het contract dat de TU met leverancier Nextprint heeft afgesloten is veel te onduidelijk”, zegt studentenraadslid Lisanne Dölle. “Daardoor wist niemand wat er onderweg met de dictaten gebeurde en waar ze waren. Een medewerker kon bijvoorbeeld wel voor de ontvangst van collegedictaten tekenen, maar men had vervolgens geen idee wanneer ze aan de studenten werden geleverd.”
Een strenger contract en de mogelijkheid om de dictaten te kunnen volgen, staan dus hoog op het verlanglijstje van de studentenraad. Maar daarmee zijn nog niet alle problemen opgelost. In de aanbevelingen van het rapport wordt ook meer uniformiteit bij de afhaalpunten aangeraden. Dölle: “Bij het ene punt heb je alleen je naam nodig en bij de ander moet je zelfs je legitimatiebewijs laten zien. Dat schept veel verwarring, dus wij zijn heel blij met deze aanbeveling”.
Ook moet er een duidelijke catalogus komen, waarin elk collegedictaat op de TU vermeld moet worden. “Zodat ook van de citaten die niet bij Nextprint te krijgen zijn duidelijk is waar ze te vinden zijn. Want anders zoek je je een ongeluk”, weet Dölle.
De studentenraad wilde woensdag tijdens een overlegvergadering met het college van bestuur een datum horen waarop de problemen opgelost dienen te zijn en noemde de eerste week van 2007, voor de volgende grote tentamenperiode.
Collegelid Paul Rullmann wilde zich niet vastleggen op een datum. “We zitten in de tang. Als we in week vijf beslissen met Nextprint te stoppen, gaan we terug naar helemaal niks. Een alternatief systeem is er niet.” Rullmann vindt wel dat studenten voor de volgende tentamens moeten weten waar ze hun dictaten kunnen vinden, bij Nextprint of elders. (SB/MZ)
Comments are closed.