Geen leuk bedoelde tekeningen meer, maar strak vormgegeven fotomontages. De personeelsadvertenties van de TU krijgen vanaf 1 september een modern jasje.
/strong>
De externe personeelsadvertenties van de TU – tegenwoordig onder de noemer ‘arbeidsmarktcommunicatie % lopen niet meer in de pas met het moderne, maatschappelijk betrokken imago dat de TU wil uitstralen. Daarnaast is het noodzaak positief op te vallen in het enorme aanbod van vacatures. In het keuzeproces van werkgevers blijken imago en cultuur een belangrijke rol te spelen.
Reclamebureau Magnes dat de TU-personeelsadvertenties verzorgt, ontwikkelde daarom een nieuw stramien. De pay off van deadvertenties luidt nu ‘TU Delft: de wereld als werkplek’. Dat thema weerspiegelt de ambities van de TU om internationaal mee te spelen. ‘Voor potentiële medewerkers geeft het aan dat men wereldwijd contacten onderhoudt, dat er uitwisseling plaatsvindt tussen kennisinstituten en dat het onderzoek en onderwijs dat wordt gegeven inspeelt op mondiale (maatschappelijke) problemen’, aldus collegevoorzitter De Voogd in de brief die het nieuwe stramien aankondigt.
Vrijheid
De personeelsadvertenties nieuwe stijl kennen verder vaste elementen als een kopregel of stelling, een omgevingsfoto die de maatschappelijke context laat zien en een werkplekfoto. Die laatste moet de cultuur van de aangeboden plek zichtbaar maken.
In de tekst moet geappelleerd worden aan thema’s die medewerkers aanspreken. Uit speciaal onderzoek onder TU-wetenschappers is gebleken dat ze onder meer voor de TU kozen vanwege de onderzoeksfaciliteiten, de vrijheid in het verrichten van onderzoek en de fascinatie voor het vakgebied. Voor het ondersteunend personeel zal de tekst ingaan op ontplooiingsmogelijkheden, professionele dienstverlening en klantgerichtheid.
Vanaf 1 juli heeft de TU zijn vacatures ondergebracht bij Academic Transfer, de vacaturebank van de VSNU, die op internet te raadplegen is. Hiermee zouden de vacatures een nog groter bereik moeten krijgen.
Geen leuk bedoelde tekeningen meer, maar strak vormgegeven fotomontages. De personeelsadvertenties van de TU krijgen vanaf 1 september een modern jasje.
De externe personeelsadvertenties van de TU – tegenwoordig onder de noemer ‘arbeidsmarktcommunicatie % lopen niet meer in de pas met het moderne, maatschappelijk betrokken imago dat de TU wil uitstralen. Daarnaast is het noodzaak positief op te vallen in het enorme aanbod van vacatures. In het keuzeproces van werkgevers blijken imago en cultuur een belangrijke rol te spelen.
Reclamebureau Magnes dat de TU-personeelsadvertenties verzorgt, ontwikkelde daarom een nieuw stramien. De pay off van deadvertenties luidt nu ‘TU Delft: de wereld als werkplek’. Dat thema weerspiegelt de ambities van de TU om internationaal mee te spelen. ‘Voor potentiële medewerkers geeft het aan dat men wereldwijd contacten onderhoudt, dat er uitwisseling plaatsvindt tussen kennisinstituten en dat het onderzoek en onderwijs dat wordt gegeven inspeelt op mondiale (maatschappelijke) problemen’, aldus collegevoorzitter De Voogd in de brief die het nieuwe stramien aankondigt.
Vrijheid
De personeelsadvertenties nieuwe stijl kennen verder vaste elementen als een kopregel of stelling, een omgevingsfoto die de maatschappelijke context laat zien en een werkplekfoto. Die laatste moet de cultuur van de aangeboden plek zichtbaar maken.
In de tekst moet geappelleerd worden aan thema’s die medewerkers aanspreken. Uit speciaal onderzoek onder TU-wetenschappers is gebleken dat ze onder meer voor de TU kozen vanwege de onderzoeksfaciliteiten, de vrijheid in het verrichten van onderzoek en de fascinatie voor het vakgebied. Voor het ondersteunend personeel zal de tekst ingaan op ontplooiingsmogelijkheden, professionele dienstverlening en klantgerichtheid.
Vanaf 1 juli heeft de TU zijn vacatures ondergebracht bij Academic Transfer, de vacaturebank van de VSNU, die op internet te raadplegen is. Hiermee zouden de vacatures een nog groter bereik moeten krijgen.
Comments are closed.