De Kantlijn

Tradities zijn er ook om gebroken te worden. Zo kende de vijfde aflevering van de Grote Plas Competitie niet haar geëikte winnaars Henri Havinga en Daphne Parlevliet. Havinga liep eenvoudigweg niet mee. Omdat ook de vaste nummer twee, James Lawrence, op het appèl ontbrak, kon Delver Sjirk Koekebakker toeslaan en winnen in een tijd van 16.16. Het crossparcours was 4,6 kilometer lang. Ook de winnaar bij de dames komt uit de Delvers. Saskia Kooijman, die voor het eerst meeliep, greep meteen de winst in een tijd van 10.07 op een parcours van 2,6 kilometer. Ze bleef daarmee Daphne Parlevliet ruim anderhalve minuut voor. Parlevliet leidt nog altijd het algemeen klassement met drie eentjes, evenals Havinga bij de heren.

In het kader van de kruisbestuiving der sporten mengen de Delvers zich in de strijd om het ‘officiële Nederlands Kampioenschap Voetbal voor Studentenatletiekverenigingen ‘, op 16 maart in Maastricht. Minimaal twee personen van het team dienen ‘van het andere geslacht’ te zijn.

Zo vooruitstrevend zijn ze bij de frisbeebond allang. In de categorie Ultimate Frisbee (frisbee in teamverband) mogen jongetjes en meisjes meedoen binnen één team. Het eerste team van de Delftse studentenfrisbeeclub Force Elektro (voorheen Delft Ultimate Frisbee) strijdt zondag op het Sportcentrum op de laatste speeldag van de indoorcompetitie om het kampioenschap van de landelijke tweede divisie. Belangrijkste concurrent is Crunch uit Amsterdam. Na de vorige speeldag leiden de Amsterdammers het klassement met acht punten, eentje meer dan de Delftse studenten. De speeldagen worden ieder in toernooivorm afgewerkt. Ultimate frisbee is spannend en spectaculair, belooft een woordvoerder. Scheidsrechters zijn niet nodig, want sportiviteit staat hoog in het vaandel. Gaat dat dus zien zondag tussen 11.00 en 17.00 uur. In maart gaan de frisbeeërs weer naar buiten voor de veldcompetitie.

De eerste hockeyers zijn, ondanks de aanhoudende winter, al naar buiten geweest. De op Virgiliaanse leest geschoeide boys van tweedeklasser Dopie versloegen Voorne, uit, met 2-0. Er deed niemand ‘van het andere geslacht’ mee.

Het district Delft van de Nederlandse bridgebond houdt de komende maanden de derde cyclus van bridge overdag . Niet speciaal voor studenten, maar ze mogen wel meedoen. Iedere belangstellende, van thuisbridger tot competitiespeler, kan deelnemen. De eerste voorronde vindt op 28 februari plaats ende finale is op 22 mei. Informatie: 015-2126305. (J.T.)

Sportnieuws voor maandag 14.00 uur doorbellen, -sturen of -mailen naar de redactie. Voor adres zie colofon.

Waren we eindelijk van die heisa rondom de Elfstedentocht verlost, begint het weer te vriezen. En dat met de Multec Winterwedstrijden voor de deur. De traditionele opening van het roeiseizoen op de Schie, zoals altijd georganiseerd door Proteus, op 2 en 3 maart. Geen gezicht, klunende roeiers op het ijs. De Kantlijn adviseert: watertransplantaties. De wedstrijden zijn de eerste voorbereiding op de roeirace der roeiraces, de Varsity . Dit jaarlijks terugkerende nationale universiteitsroei-evenement staat voor de 113e keer op de rol. Op 14 april is het zover. Achttien roeiverenigingen uit den lande zullen traditioneel hun krachten meten op het Amsterdam-Rijnkanaal in Houten. Laga en Proteus zullen niet ontbreken.