De 11 van

Broer Duursma (22). Hij was vorig jaar bestuurslid van de Verenigingenraad (VeRa) en is komend jaar voorzitter van studentenvereniging Sint Jansbrug.

Wat zit er in je broekzak?

Mijn portemonnee, mobiel en sleutelbos. Zonder deze zaken ga ik nooit het huis uit, dit keer zit er ook nog een pakje kauwgum bij.

Waar ben je het meest aan gehecht?

Mijn vrienden. Klinkt wat afgezaagd, maar is toch echt zo.

Wat is je openingszin?

Hé hoi, hoe gaat het met je?

Wat irriteert je?

Mensen die iets beloven te doen en het vervolgens niet doen. Vooral als dat betekent dat er dan niet doorgewerkt kan worden.

Hoe zit je in je vel?

Op dit moment erg goed. Net twee weken bestuurslid, geweldig! Je bereidt je er al maanden op voor en je hoort steeds hoe fantastisch het zal zijn, maar nu is het eindelijk zover en het is inderdaad als voorspeld.

Wie zou jij wel eens willen ontmoeten?

Bill Clinton. Hij heeft wel wat foutjes gemaakt, maar hij is nog steeds razend populair. Hij heeft dus iets en ik zou wel eens willen ontdekken wat dat dan is.

Kun jij een regel poëzie opzeggen?

Nee.

Aan wie heb jij het laatst een kaartje gestuurd?

Naar mijn opa en oma tijdens mijn vakantie. Zo hoort het ook.

Ga jij nu nog met een gerust hart vliegen?

Ja hoor, geen probleem.

Wat zou je veranderen aan de TU?

Ik zou graag zien dat er binnen de beleidsplannen meer nadruk komt op de kwaliteit van het onderwijs. Goed onderwijs=goede studenten afleveren=goed onderzoek=topuniversiteit

Wanneer heb jij voor het laatst gehuild?

(stilte) Ik weet het niet. Toen ik mijn jacquet in de trein had laten liggen kon ik wel janken, voornamelijk uit woede. De perronchef wilde me ook niet echt helpen, wat de zaak nog emotioneler maakte. (DT)

Wat zit er in je broekzak?

Waar ben je het meest aan gehecht?

Mijn vrienden. Klinkt wat afgezaagd, maar is toch echt zo.

Wat is je openingszin?

Hé hoi, hoe gaat het met je?

Wat irriteert je?

Hoe zit je in je vel?

Wie zou jij wel eens willen ontmoeten?

Kun jij een regel poëzie opzeggen?

Nee.

Aan wie heb jij het laatst een kaartje gestuurd?

Naar mijn opa en oma tijdens mijn vakantie. Zo hoort het ook.

Ga jij nu nog met een gerust hart vliegen?

Ja hoor, geen probleem.

Wat zou je veranderen aan de TU?

Wanneer heb jij voor het laatst gehuild?