Creatief met kurk

Surfen op je zelfgemaakte board van kurk en triplex. Hoe cool is dat. Tijdens de zomerkampen van het Science Centre leren kinderen van Delftse IO-ers hoe ze een hybride flowboard moeten maken.

De hybride flowboard is een combinatie tussen een flowboard, waarmee je op kunstmatige golfen kunt surfen, en een skimboard waarmee je op een flinterdun laagje water bij de branding op het strand losgaat.

Vrijdag testen deze jonge ingenieurs hun creaties in de sleeptank en vervolgens ook op de kunstmatige golf van Dutch Water Dreams in Zoetermeer.

Science Camp is een initiatief van het Science Centre dat jaarlijks plaatsvindt en dat bedoeld is om kinderen kennis te laten maken met de wereld van wetenschap en techniek.