Conflict Scheikunde belandt in ‘vacuüm’

De faculteit Scheikundige Technologie en Materiaalkunde zit nog steeds zonder medezeggenschapscommissie. Pogingen om de vertrouwensbreuk tussen de secretaris-beheerder en de mc-leden te lijmen, liepen deze zomer op niets uit.

br />
Eind juni lieten de pas gekozen mc-leden weten dat ze niet geïnstalleerd wilden worden, omdat ze het oneens waren met de manier waarop de secretaris-beheerder hen informeert over personeelsaangelegenheden. Een verschil van inzicht dat ondanks diverse bemiddelingsgesprekken niet uit de wereld geholpen is, aldus secretaris-beheerder dr. M.W.J. van den Esker. Hij verwacht niet dat de partijen alsnog nader tot elkaar zullen komen. Komende week bespreekt Van den Esker met het college van bestuur hoe het huidige ‘vacuüm’ op te lossen is. Wellicht moeten nieuwe mc-verkiezingen uitgeschreven worden. (A.d.J.)