College kondigt vacaturestop af

Het college van bestuur heeft een stop afgekondigd op het extern werven voor functies binnen de gehele universiteit die raakvlakken hebben met de taken van het Bureau van de universiteit.

br />
De taken van het Bureau van de universiteit worden al enige tijd grondig onder de loep genomen door een groep zogeheten ‘informateurs’. Die zijn aangetrokken omdat het college het Bureau een kleinere omvang wil geven (een reductie van rond de twintig banen is voorgesteld) en nu wil weten welke taken centraal en welke decentraal moeten worden verricht.

Aangezien deze onderzoeken een stroomlijning van alle administratieve processen bij Bureau, faculteiten én diensten moeten opleveren, wil het college nu dat men niet doorgaat met het van buiten aantrekken van personeel. ,,Het is onverstandig mensen aan te trekken voor functies die er misschien over een half jaar niet meer zijn”, aldus een woordvoerder van het college. (R.M.)

Richard Meijer

Richard Meijer