Civiele Techniek bindt in

Twee civielers die bezwaar maakten tegen de regeling verplichte studieplanning zijn in het gelijk gesteld. Klagen helptDe faculteit CT heeft besloten tentamens die de studenten ‘illegaal’ aflegden alsnog na te kijken.

Deze regeling bleek voor de betrokken studenten ongunstig uit te pakken. De ene student had zijn eerstejaarsvakken al gehaald, terwijl de andere lange tijd tevergeefs had gewacht op toestemming een extra tentamen te mogen doen. Toen zij desondanks toch extra vakken hadden afgelegd, werden die niet nagekeken omdat die buiten hun officiële planning vielen.

Het tweetal tekende vervolgens bezwaar aan tegen deze gang van zaken, en is nu door de examencommissie in het gelijk gesteld. De faculteit heeft hierop toegezegd ‘een uitzondering te zullen maken’ en het illegaal ingeleverde werk toch na te kijken. In haar reactie benadrukt de faculteit overigens dat hiermee geen precedent is geschapen. ,,In de toekomst zal niet van de regeling verplichte studieplanning worden afgeweken.”

Klagen helpt

De faculteit CT heeft besloten tentamens die de studenten ‘illegaal’ aflegden alsnog na te kijken. Omdat deze niet in de door hen ingeleverde studieplanning waren opgenomen, werd het werk aanvankelijk niet geaccepteerd. Volgens de regeling verplichte studieplanning moeten studenten alle tentamens die ze willen doen van te voren vastleggen. Per studiejaar mogen maar 40 tot 44 studiepunten worden ingepland.