CiTG krijgt nieuwe decaan

Stefan Aarninkhof is vanaf 1 januari 2024 de nieuwe decaan van de faculteit Civiele Techniek en Geowetenschappen (CiTG). Hij volgt Jan Dirk Jansen op, die na meer dan vijf jaar als decaan weer het onderzoek en onderwijs ingaat.

Aarninkhof studeerde civiele techniek aan de TU Delft. Daarna werkte hij voor Deltares en Boskalis. In 2016 keerde hij terug naar de universiteit als hoogleraar waterbouwkunde bij civiele techniek. Sinds 2020 is hij voorzitter van de afdeling hydraulic engineering.

Het college van bestuur was sinds deze zomer op zoek naar een opvolger voor Jansen. “De faculteit CiTG is een wereldspeler van formaat. Met zijn brede ervaring in zowel de onderzoekswereld als het bedrijfsleven en zijn omvangrijke netwerk binnen de civiele sector heeft Stefan Aarninkhof alles in huis om die reputatie hoog te houden en de maatschappelijke impact van de faculteit verder uit te bouwen”, aldus rector Tim van de Hagen over de aanstelling van Aarninkhof. (BK)

Nieuwsredacteur Bas Koppe

p.a.s.koppe@tudelft.nl