Chemische industrie blij met portfolio

Het is goed dat de TU Delft keuzes durft te maken, vindt de chemische industrie .VerheugendDe Vereniging van de Nederlandse Chemische Industrie (VNCI) vindt het ‘verheugend’ dat de TU Delft haar eigen onderzoek beoordeelt en daarbij durft te kiezen voor de sterkste en meest gevraagde onderdelen.

Voor de Nederlandse chemische industrie is de kennisinfrastructuur van levensbelang, benadrukt hij. De VNCI is blij dat Delft haar onderzoeksportfolio afstemt met de andere TU’s. ,,Bij die afstemming moet ook zeker de vraagkant belicht worden.” De chemische industrie vindt dat het wel mogelijk moet blijven om fundamenteel onderzoek te doen op terreinen die voor de Nederlandse maatschappij van belang zijn.

Verheugend

De Vereniging van de Nederlandse Chemische Industrie (VNCI) vindt het ‘verheugend’ dat de TU Delft haar eigen onderzoek beoordeelt en daarbij durft te kiezen voor de sterkste en meest gevraagde onderdelen. Dat zegt de belangrijkste organisatie van de chemische bedrijfstak in een reactie op de nieuwe ‘onderzoeksportfolio’ van de Delftse universiteit. ,,Het is goed,” voegt woordvoerder Eduard Hirschfeld toe, ,,dat de instelling niet op te veel fronten actief wil zijn.”