Boulevard van Delft

Een grote kegel is alles wat de aanwezigheid verraadt.

Onze boulevard heeft boeken, computers, koffie en studieplekken, in plaats van ijskraampjes, speelhallen, strandstoelen en winkels, om publiek te trekken. Op de Delftse boulevard heb je geen zon als excuus nodig om een dag te paraderen; Delftse studenten tijgen massaal naar de boulevard wanneer er weer eens een vakkenperiode is. Het enige risico wat je loopt is hoogstens een halfuurtje boeken bestuderen.

Gelukkig is dat risico vrijwel nihil, als je het goed aanpakt: zorg dat je op tijd opstaat en zo vroeg mogelijk binnen bent, dan zijn de beste zitplaatsen nog vrij. Doorgaans is het zicht op de begane grond, in de grote zaal goed, maar ook op de eerste verdieping aan de eerste ring, is het prima, en de kans op afleiding van je studieboeken het kleinst.

Als je eenmaal goed zit, kan de parade elk moment beginnen en hoef je niet bang te zijn iets te missen.

Bovendien zorgt de resonantie van de catwalk ervoor dat niemand überhaupt iets kan missen.

Gelukkig heeft iedereen z’n uiterste best gedaan om er zo goed mogelijk uit te zien; je hebt er uiteindelijk een studiedag voor opgegeven, je had ook gewoon thuis geconcentreerd kunnen zitten studeren. Maar het gras bij de bieb is altijd groener.

Het is uiteindelijk natuurlijk eeuwig zonde om zo’n dag in de bieb in Delft door te brengen. Het is te makkelijk. Als je iets meer moeite voor jezelf doet, zul je merken waar het gras echt groen is. Daarvoor moet je wel even in de trein zitten. Maar dan heb je ook wat: het Miami Beach van Leiden.

Delft ligt dan niet aan zee, toch hebben wij wel degelijk een boulevard. De boulevard van Delft bevindt zich aan de voet van de TU-wijk en ligt bedekt onder een groot, groen grasveld. Een grote kegel is alles wat de aanwezigheid verraadt.