​Blauwe Pieten bij TU

De TU heeft een originele oplossing bedacht voor de Zwarte Pietendiscussie: Blauwe Pieten uit een 3D-printer.
Sinterklaas komt op zaterdag 3 december om 12 uur naar de TU en nodigt alle medewerkers en hun kinderen uit.

Op een filmpje bij zijn uitnodiging is te zien dat de goedheiligman al is gesignaleerd bij de faculteit Industrieel Ontwerpen, waar zijn Pieten in een 3D-printer kropen en er blauw weer uit kwamen.

Volgens personeelsvereniging Prometheus komen er daarom een blauwe Hoofdpiet en blauwe danspieten. “Of dat de enige kleur is betwijfel ik”, zegt Jackie Frew van Prometheus. “We houden de landelijke norm aan en neigen dus naar alle kleuren.”

Frew wil weten wat de TU-gemeenschap hier van vindt en nodigt medewerkers en studenten uit hun mening te geven op prometheus@tudelft.nl. “We willen in ieder geval geen Piet die niet geschminkt is, want onze Pieten zijn allemaal vrijwilligers met kinderen in de zaal. Kinderen zien de kleur trouwens vaak niet eens, ze letten meer op de schoenen van de Sint.”

Wie zelf kennis wil maken met 3D-Pieten kan op 3 december in de hal van de aula een 3D-tekening zien van een tafereel van Sint en Piet.