Bibliotheek TU op CWIS

Mensen die de weg weten op Internet konden ook al zoeken in de bestanden van allerlei andere bibliotheken en in tijdschriftenbestanden over de hele wereld.

De bibliotheek van de TU heeft deze veel geraadpleegde bibliografische bestanden nu voor het gemak op het CWIS gebundeld in een overzichtelijk geheel. Nu is het mogelijk om via CWIS bijvoorbeeld tijdschriftenartikelen op te zoeken via het current contents on diskettes (CCOD) bestand. Daarnaast geeft CWIS informatie over de bibliotheek zelf: documentleverantie, lidmaatschap en dergelijke. Via e-mail kunnen bezitters van een creditcard boeken en kopieën van artikelen bestellen. Binnenkort hoopt de bibliotheek ook hun cd-rom bestand via CWIS opvraagbaar te maken. (J.O.)

Sinds afgelopen dinsdag is de bibliotheek toegankelijk via het campus wide information system (CWIS) van de TU. Tot nu toe was het al mogelijk om via het Delfts universiteitsnetwerk DUNET in de catalogus van de TU te kijken. Daarin staan vooral de titels van boeken en tijdschriften die in de bibliotheek te vinden zijn.