Bevrijdingsfestival

Het is een feestje van de roeivereniging, maar dat ze 140 jaar bestaat mag doorklinken buiten de muren van het monumentale verenigingsgebouw, en flink ook. Daarom opent Laga haar lustrumweek met het Lustrum Bevrijdingsfestival, op 5 mei, en iedereen is welkom.

Wat: Lustrum Bevrijdingsfestival
Waar: Nieuwe Haven, Delft
Wanneer: 5 mei
Prijs: €12,50,
€15,- voor late birds
Partyprognose: 8

Bandjes en bier voor anderhalve euro. En dat pal naast de campus, aan de Nieuwe Haven. Je lijkt wel gek als je dit jaar Delft verlaat voor een bevrijdingsfestival in het gras, zeker wanneer je nagaat dat op het Lustrum Bevrijdingsfestival zelfs een strandje aanwezig is. ‘Het beste van studentenfeestjes en grote festivals’, zo vat Laga de programmering samen. Dus staan er bandjes, disco, tropical en house op de planning. Je kaartje bestel je via de website, al hebben de early birds die al gevonden; snel zijn lijkt dus het motto. Alleen de leden van de op één na oudste studentenroeiverenigingen van Nederland vullen al zevenhonderd stoelen.

Vier totaal verschillende muziekstijlen, betekent vier verschillende podia. In de loods luister je naar house en techno van Luuk van Dijk, Olivier Schories, Beesmunt Soundsystem en Some Chemistry. Op het tropicalpodium staan onder anderen Vriendjes van Ferry, Haarbaarbaar en Mo Jakob. Disco vind je vooral op het KNSRB- podium, maar helemaal lekker zijn de bands in de Living Room, waaronder de gelegenheidsformatie Laga Lustrum Band, die onlangs zelfs een cd uitbracht. Ze spelen voornamelijk covers en in elk genre, en openen het festival om de sfeer er maar meteen lekker in te gooien.

Drie hoeraatjes voor Laga. De rest van het lustrum viert de studentenroeivereniging trouwens gewoon binnen de eigen gelederen – wanneer de spierpijn van het dansen is uitgewaaid – met onder andere de Damen Raceroei Regatta op 7 en 8 mei, en de befaamde Ringvaart Regatta op 11 mei. Iedereen blij, want tegen die tijd maken wij ons al lang weer op voor de stroom aan foodfestivals in Rotterdam en Den Haag.

lustrumbevrijdingsfestival.nl