Beheerder Scheikunde vertrekt naar ‘Bureau’

Dr. M.W.J. van den Esker (51) wordt op 1 december de rechterhand van dr.ir. M. de Bruin, die in augustus 1997 uit het USC en ondersteunende diensten van faculteiten de nieuwe ‘clusterdiensten’ moet hebben gevormd.

De chemicus Van den Esker is sinds 1989 beheerder van STM. Daarvoor deed hij bij de Utrechtse universiteit al hetzelfde werk bij de faculteiten Farmacie en Scheikunde. Als STM-beheerder heeft hij, naar eigen zeggen, ,,wel eens kritiek gehad op de wijze waarop de reorganisatieprocessen aan de TU plaatsvinden”. ,,Maar”, zo vervolgt hij, ,,centrale en decentrale niveaus binnen de TU hebben nogal eens oordelen en vooroordelen over elkaar. Ik hoop door mijn overstap eens wat te kunnen uitleggen naar deze of gene kant.”

Het is nog niet bekend wie Van den Esker bij STM zal opvolgen.
(R.M.)

Richard Meijer

Secretaris-beheerder Van den Esker van de faculteit Scheikundige Technologie en Materiaalkunde krijgt de dagelijkse leiding over het Universitair Service Centrum. Dat USC bevat al die onderdelen van het Bureau van de universiteit die niet in de nieuwe staf van het college van bestuur zijn opgenomen.

Het is nog niet bekend wie Van den Esker bij STM zal opvolgen.
(R.M.)

Richard Meijer