Audio-loop afgeblazen

De jaarlijkse audio-estafette tussen Rotterdam en Delft gaat wegens gebrek aan belangstelling niet door. De organisatie van de audio-loop is er niet in geslaagd om de medewerking van de politie te verkrijgen.

De audio-estafette werd drie jaar geleden voor het eerst georganiseerd door Studium Generale. De opzet van de race was uniek: deelnemers moesten niet alleen hardlopen en fietsen, maar ook vragen beantwoorden. Dit jaar zouden die vragen gaan over een verhaal van Lebbis en Jansen dat de deelnemers tijdens de race konden beluisteren.

Ondanks de unieke opzet kende de audio-loop tussen de Rotterdamse Erasmus Universiteit en de Delftse TU vanaf het begin een kwijnend bestaan. In het eerste jaar deden er slechts twaalf teams mee, het jaar daarop ging de wedstrijd helemaal niet door. Vorig jaar schreven zich 23 trio’s in voor de 24 kilometer lange race en ging het wel door.

De organisatie van de audio-loop is er niet in geslaagd om de medewerking van de politie te verkrijgen. Daarvoor was een minimale deelname nodig van dertig teams. Er meldden zich dit jaar slechts vijftien teams van drie personen aan, wat reden was voor de organisatie om de wedstrijd te annuleren.