Alarmdag voor de wetenschap

Onder de noemer Normaal Academisch Peil voeren wetenschappers en studenten dinsdag actie voor meer geld voor het wetenschappelijk onderwijs. Ook de TU Delft steunt de actie, liet rector magnificus Tim van der Hagen eerder weten via TwitterDe landelijke ‘alarmdag’ is een initiatief van vakbonden, wetenschappers, studenten en bestuurders. Ze willen het nieuwe kabinet over de streep trekken om structureel 1,1 miljard euro extra te investeren in het wetenschappelijk onderwijs.
Veel wetenschappers en docenten trekken op Twitter aan de bel. Ze plaatsen foto’s van zichzelf met snorkels, zwemvliezen en zwembrillen, soms in combinatie met toga en baret. Het water staat de universiteiten aan de lippen, is de boodschap. In alle universiteitssteden zullen vandaag acties plaatsvinden, en ook bij de Hofvijver in Den Haag.

HOP, Eveline Flink / Delta

Nieuwsredacteur Annebelle de Bruijn