AAG stapt naar minister

Studentenraadpartij AAG heeft een aantal ideeën op papier gezet om de kenniseconomie op te vijzelen. Afgelopen dinsdag overhandigde AAG een boekje aan minister van economische zaken Brinkhorst.

/strong>

Het dreigt de verkeerde kant op te gaan met onze kenniseconomie: Nederland verliest zijn concurrentiepositie. Om ervoor te zorgen dat die kenniseconomie weer voldoende impulsen krijgt, is onlangs het Innovatieplatform opgericht. Voordat minister Brinkhorst hier dinsdag over sprak met de vaste Kamercommissie voor economische zaken en onderwijs, boden de Delftse studenten hem hun eigen oplossingen aan, gebundeld in de ‘ideeëngids voor de kenniseconomie’ ‘Economie is mc-kwadraat’.

‘Maak gebruik maken van moderne media zoals televisie om te laten zien dat techniek leuk is, werk met praktijkgerichte ontwerpopdrachten om de bètavakken te verlevendigen, of voer een ‘jokerjaar’ in waarin studenten geld krijgen om extra bij te studeren’: het zijn enkele van de mogelijkheden die AAG oppert. Ook wil de partij dat de universiteiten nauwere banden gaan onderhouden met het bedrijfsleven. ,,Dat zal een impuls geven aan zowel het commerciële als het universitaire onderzoek.”

AAG-woordvoerder Ton Monasso verwacht dat de minister serieus naar de ideeën zal kijken. ,,Een D66-minister houdt wel van dit soort onorthodoxe voorstellen.” Ook de snelheid waarmee de minister tijd vrij heeft kunnen maken stemt hem positief. ,,De reden dat we het binnen twee dagen hebben kunnen regelen is dat de minister zeer benieuwd is naar onze ideeën”, aldus Monasso. (RKa)

www.aag.tudelft.nl

www.aag.tudelft.nl