Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Onderwijs

TU-studenten op crash course

Studenten van het vak forensic engineering konden vandaag bij Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek een geënsceneerd ongeval onderzoeken. Over twee weken moeten ze een rapport inleveren over de meest waarschijnlijke oorzaak.


Het is de eerste keer dat het vak air crash investigation op deze manier in Europa gegeven wordt, vertelt ir. Joris Melkert. Hij geeft het vak samen met ir. Michiel Schuurman die daarnaast werkzaam is bij de onderzoeksraad voor veiligheid. In Amerika worden studenten al langer getest aan de hand van in scene gezette ongevalsplaatsen.


In het grasveld naast het L&R-onderwijsgebouw Fellowship staat een zweefvliegtuig dat nog intact lijkt en liggen brokstukken van een ultralight vliegtuig. Her en der liggen kabels in het gras en iets verderop zit ook een ooggetuige.

Studenten werken in groepjes van acht. Ze krijgen een uur de tijd om hun gegevens te verzamelen. “Velen maken foto’s, er was er zelfs een met een camera op z’n helm”, meldt Melkert. Anderen zetten vlaggetjes in het veld om de plaats van vondsten te markeren.


Het ongeval is gebaseerd op de veldervaring die Schuurman als lid van de onderzoeksraad heeft opgedaan. Meer kan Melkert niet over de oorzaak en de enscenering vrijgeven. “Want ook studenten lezen Delta.”

Redacteur Redactie

Heb je een vraag of opmerking over dit artikel?

delta@tudelft.nl

Comments are closed.