Opinie

Mekelweg 10

Het staat er in volle luister. Het pronkstuk in de gordel van smaragd die zich slingert rond de Mekelweg. Vera Yanovshtchinsky mag trots zijn op haar schepping.

Mekelweg 10, van buiten een heldere, begrijpelijke vorm in een warme kleur, van binnen speels en uitnodigend. Creativiteit kan hier bloeien. Deze week, vrijdag meen ik, wordt het nieuwe gebouw waarin student en medewerker hun talenten kunnen ontdekken, geopend. Wat te doen in het academisch jaar 1995/96? Zoveel aantrekkelijke mogelijkheden!

Ik ben benieuwd wie van de drie leden van het college van bestuur het gebouw zal openen. Er schijnt een portefeuilleverdeling te zijn, maar duidelijk is die niet. Zeker niet voor mij als gewoon medewerker aan de TU. Ook mijn vrienden van het Bureau van de universiteit, waar men werkelijk alles weet, kunnen mij niet verder helpen. Veel grijze gebieden, geen heldere verantwoordelijkheidsverdeling, weinig cultureel besef wordt er zachtjes gemompeld.

Toch hebben wij hier een weddenschap afgesloten. Mijn gok is dat ‘de marketing man’ wint. Marketing wordt zo langzamerhand de kernactiviteit van onze roemrijke Technische Universiteit. Creatieve Wetenschapsbeoefening is een beetje passé en Personeel en Organisatie is ook niet meer wat het geweest is.

Met zijn allen zullen wij de fles wijn, die ik natuurlijk ga winnen, opdrinken. Wij zullen toasten op het welzijn van de geëngageerde mensen van Mekelweg 10 en van allen die daar met plezier gebruik van zullen maken.

Het staat er in volle luister. Het pronkstuk in de gordel van smaragd die zich slingert rond de Mekelweg. Vera Yanovshtchinsky mag trots zijn op haar schepping. Mekelweg 10, van buiten een heldere, begrijpelijke vorm in een warme kleur, van binnen speels en uitnodigend. Creativiteit kan hier bloeien. Deze week, vrijdag meen ik, wordt het nieuwe gebouw waarin student en medewerker hun talenten kunnen ontdekken, geopend. Wat te doen in het academisch jaar 1995/96? Zoveel aantrekkelijke mogelijkheden!

Ik ben benieuwd wie van de drie leden van het college van bestuur het gebouw zal openen. Er schijnt een portefeuilleverdeling te zijn, maar duidelijk is die niet. Zeker niet voor mij als gewoon medewerker aan de TU. Ook mijn vrienden van het Bureau van de universiteit, waar men werkelijk alles weet, kunnen mij niet verder helpen. Veel grijze gebieden, geen heldere verantwoordelijkheidsverdeling, weinig cultureel besef wordt er zachtjes gemompeld.

Toch hebben wij hier een weddenschap afgesloten. Mijn gok is dat ‘de marketing man’ wint. Marketing wordt zo langzamerhand de kernactiviteit van onze roemrijke Technische Universiteit. Creatieve Wetenschapsbeoefening is een beetje passé en Personeel en Organisatie is ook niet meer wat het geweest is.

Met zijn allen zullen wij de fles wijn, die ik natuurlijk ga winnen, opdrinken. Wij zullen toasten op het welzijn van de geëngageerde mensen van Mekelweg 10 en van allen die daar met plezier gebruik van zullen maken.

Redacteur Redactie

Heb je een vraag of opmerking over dit artikel?

delta@tudelft.nl

Comments are closed.