Zolder studentenhuis uitgebrand

De zolder van een studentenhuis in de Oosterstraat is dinsdagnacht volledig uitgebrand. De studenten wisten op tijd het huis te verlaten.

De vlammen sloegen al uit de ramen aan de
voor- en achterzijde van de zolderetage toen de brandweer aankwam. Die wist te
voorkomen dat het vuur zich zou verspreiden. De rest van het huis en de
naastgelegen woningen zijn dan ook gespaard gebleven. Wel was er water- en
rookschade.

Volgens de brandweer woonden er vijf studenten
in het studentenhuis van wie twee op de zolderetage. De studenten probeerden
vergeefs de brand te blussen. Op het moment van de brand vierden de studenten
een verjaardagsfeestje. Ze werden gewaarschuwd door een brandmelder. De oorzaak
van de brand is niet bekend.

Donderdag 18 april

* Engineering a fix: what engineers don%t know, and why they believe it. Lezing door Louis L. Bucciarelli (tijdelijk gastdocent bij MIT). Inl. 015-2785143.

Maandag 22 april

* Electron beam induced nanometer scale deposition. Promotie van ir. N. Cividjian. Promotor: prof.dr.ir. P. Kruit. Plaats: Aula TU, Mekelweg 5, Delft, 13.30 uur.

* Understanding detergency. Promotie van ir. A.M.D.E. Timmerman. Promotor: prof.dr. G. Frens. Plaats: Aula TU, Mekelweg 5, Delft, 16.00 uur.

Dinsdag 23 april

* Propene epoxidation over silver and gold/ titanic catalysts. Promotie van ir. A. Zwijnenburg. Promotor: prof.dr. J.A. Moulijn. Plaats: Aula TU, Mekelweg 5, Delft, 10.30 uur.

* Probabilistic inversion in uncertainty analysis and related topics. Promotie van ir. B.C.P. Kraan. Promotor: prof.dr. R.M. Cooke. Plaats: Aula TU, Mekelweg 5, Delft, 16.00 uur.

Woensdag 24 april

* Onzekerheden in de toepassingsketen windenergie. Themamiddag georganiseerd door de Nederlandse Windenergievereniging NEWIN. Toegang gratis, aanmelden gewenst. Plaats: Stevinweg 1, Delft, 13.30 uur. Inl. Lucia Bakker, lucia@buronetwerk.nl, 0725-092193.

* Home owners at risk! Colloquium georganiseerd door het OTB. Plaats: Thijsseweg 11, Collegezaal A, Delft, 13.30 uur. Aanmelden: neuteboom@otb.tudelft.nl of haffner@otb.tudelft.nl Inl. 015-2787695/3523.

* Responsible Research Conduct: Beyond Considerations of Scientific Misconduct. Lezing over onderzoeksethiek door prof. C. Whitbeck, Case Western Reserve University in Cleveland en Director Online Ethics Center. Plaats: Amphitheater TBM, Jaffalaan 5, Delft, 16.00 uur.

Gegevens voor deze rubriek kunt u doorgeven via e-mail: delta@tudelft.nl

De vlammen sloegen al uit de ramen aan de voor- en achterzijde van de zolderetage toen de brandweer arriveerde. Die wist te voorkomen dat het vuur zich zou verspreiden. De rest van het huis en de naastgelegen woningen zijn gespaard gebleven. Wel was er water- en rookschade.

Volgens de brandweer woonden er in het pand vijf studenten, van wie twee op de zolderetage. De studenten probeerden vergeefs de brand te blussen.

De studenten vierden juist een verjaardagsfeestje, toen zij werden gewaarschuwd door een brandmelder. De oorzaak van de brand is niet bekend.