Voormalig schoolgebouw wordt studentencomplex

De gemeente Delft wil volgend jaar het voormalige kantoor- en schoolgebouw aan de Antonia Veerstraat laten ombouwen tot woningen voor 113 studenten. Omwonenden hebben inspraak.

Het schoolcomplex aan de Antonia Veerstraat 1-15 was tot eind juli 2010 in gebruik door het ROC Mondriaan. In het hoge gedeelte wil de gemeente tachtig zelfstandige, compleet ingerichte short stay woningen realiseren voor internationale studenten. In het lagere gedeelte moeten 33 zelfstandige studentenwoningen komen.

Met het ombouwen van het gebouw meent het college van burgemeester en wethouders een belangrijke stap te zetten in het realiseren van 2200 extra studentenwoningen in de bestuursperiode 2010-2014. Het college heeft zich dat tot doel gesteld, omdat de toestroom van studenten uit binnen- en buitenland groeit.

Projectleider Elora b.v. wil het voorbereidende traject nog dit jaar afronden om in 2014 het complex te kunnen (ver)bouwen. Het moet dan in 2015 zijn deuren openen. Het ontwerpbestemmingsplan is nu vrijgegeven voor inspraak.

Belangstellenden kunnen op dinsdag 9 juli van 18.00 uur tot 20.00 uur een informatieavond bezoeken in de laagbouw in het gebouw Antonia Veerstraat 1-9. Het ontwerpbestemmingsplan is vanaf 27 juni tot en met 7 augustus in te zien bij de Stadswinkel aan de Phoenixstraat 16 of op de gemeentelijke website en www.ruimtelijkeplannen.nl.

In maart was er al een eerste inloopbijeenkomst over de plannen. Uit de reacties bleek dat sommige bewoners van het naastgelegen 55+-complex overlast vrezen. Hen werd verteld dat er een beheerder komt en dat de toekomstige bewoners huisregels moeten tekenen om de leefbaarheid voor iedereen zo optimaal mogelijk te maken.