Ongecategoriseerd

Verbouwing sportcentrum start in mei

De uitbreiding bij de unit sport & cultuur start in mei en moet volgend jaar september klaar zijn. Tijdens de verbouwing blijft het complex open.

Vanwege toenemende studentenaantallen wordt sport & cultuur (S&C) uitgebreid van 10 duizend naar 14 duizend vierkante meter oppervlakte. De gebouwen komen aan elkaar via een centrale entree die de playground gaat heten en die vanaf het plein naar de sportvelden aan de achterzijde leidt. Via de overdekte entree (met binnen en buiten een terras) zijn alle nieuwe faciliteiten te bereiken.

Dit zijn: een grote sporthal; drie kleinere zalen voor lichtere vechtsporten, dance & aerobics en body & mind-activiteiten; twee multifunctionele ruimtes die schakelbaar zijn voor allerlei activiteiten en een conceptstore met horeca ’to go’. Het betreft een winkel waarin studenten hun nieuwe concepten kunnen lanceren. Verder komt er een fablab voor 2D- en 3D-technieken voor van beeldende activiteiten in cultuur; een kantoorruimte met flexplekken en extra opslagruimte en kleedkamers met aparte douche- en kleedhokjes.

Het bestaande complex krijgt een facelift. Zo wordt het sportcafé opgeknapt: het café en de keuken worden groter. Meubilair en andere materialen worden waar mogelijk opnieuw gebruikt. Het ontwerp is gemaakt door Architect Kraaijvanger en wordt gerealiseerd door Lokhorst Bouw en Ontwikkeling.

Tijdens de verbouwing zal het programma zoveel mogelijk doorgang vinden. Als dat niet kan, moeten studenten op tijd geïnformeerd horen, zo benadrukte de studentenraad maandag 11 april tijdens een overleg met het college van bestuur. Via website, Facebook en Twitter (#UpgradeSC) geeft S&C updates over de bouw. Tevens komt er een informatiehoek in het Sportcafé.

sc.tudelft.nl/verbouwing