Veelbelovende prestaties tijdens Randstad Regatta

Het wedstrijdweekend begon op vrijdagavond met de Skoll-sprint (500 m). De eerstejaars dames van Laga (Kari Janssen en Véronique Oomen) werden eerste in de dubbel-twee sprint en behaalden hiermee hun derde overwinning dit jaar.

Op zaterdag werd de skiffwedstrijd verroeid waarin Lagaaier Sander van der Marck zichzelf moest bewijzen tegenover sterke skiffeurs als Adri Middag en Koos Maasdijk. Met een bootlengte voorsprong leverde Van der Marck het bewijs de snelste skiffeur van Nederland te zijn en won hiermee het senioren A skiff-veld. Met deze prestatie is hij de beste kandidaat voor de nationale zware dubbelvier die uitgezonden wordt naar Essen.

De beginnelingen acht en de lichte beginnelingen vier van Proteus behaalden beide een tweede plaats in de finale. Een veelbelovende prestatie voor de eerstejaars van Proteus.

Zondag werd mooi afgesloten. De senioren B (senioren onder de 23 jaar) dubbeltwee van Proteus (Gerritjan Eggenkamp en Merlin Vervoorn) haalde het felbegeerde blik binnen. Er werd zowel gewonnen door de dames senioren A dubbel-vier combinatie waarin van Laga roeister Eeke van Nes op slag zat. De Nationale lichte acht, met daarin twee Lagaaiers, nam het op tegen een combinatie acht waarin de Oude Vier van Laga plaats had genomen. Een prachtige wedstrijd, aangezien het altijd blik was voor Laga. Met meer dan een bootlengte verschil wist de zware combinatie acht verrassend te winnen van de Heren lichte acht.

De uiteindelijke selectie van de zware boordroeiers wordt bepaald door de Koninklijke Nederlandse Roeibond. Deze bepaalt of er misschien, naast de Holland-Acht, een tweede acht wordt samengesteld die uitgezonden wordt naar Essen waarin de Oude Vier van Laga plaats zal nemen.

Op de Randstad Regatta op de Bosbaan te Amsterdam konden de roeiers zich kwalificeren voor de sterk bezette internationale wedstrijden in Essen, over drie weken, met daarop volgend in Luzern de selectie voor het wereldkampioenschap. Wederom presteerde Delft uitermate goed met vier overwinningen voor Laga en voor Proteus één overwinning.