VakkenDixo

Het feest aan de Oude Delft is al goed op gang. Het thema: ‘Het idool van je kleuterschool’ uit zich in Pippi Langkausen en stewardessen. Het is al vroeg lekker druk. “Dat komt omdat iedereen superveel zin in het lustrum heeft”, legt Teun uit. Vanavond is de interne kaartverkoop voor het lustrum gestart. Het feest zal over drie weken losbarsten. Ook krijgen nieuwe dj-koppels de kans om twintig minuten hun sound te laten horen tijdens ‘Draaidols’. Er wordt van alles gedraaid, van toegankelijke dance tot snoeiharde hardstyle. Teun is een van de nieuwe dj’s, maar hij is nog niet helemaal tevreden. “Bij mij en een clubgenoot ging het niet zo lekker, we hebben wat meer tijd nodig om de professionele apparatuur beter te leren kennen.” Als de enthousiast dansende menigte dit al heeft opgemerkt, dan is iedereen dit snel weer vergeten wanneer dj-trio Huisje Boompje Feestje plaatsneemt achter de draaitafel. Deze jongens maken er echt een party van. Ze draaien vrolijke muziek. Alles waar het publiek maar op reageert laten ze horen. En de Virgielianen gaan hier gretig op in. Er wordt gedanst op tafels, podiumblokken en zelfs de bar blijft niet onaangetast.

Als wat later op de avond het lied ‘Brabant’ uit de boxen klinkt omarmt iedereen elkaar en deint de hele toko heen en weer. “Ehm.. waarom is dit?” vraag ik aan de jongen naast mij, die voor de gelegenheid ook een arm om mijn schouder heeft geslagen. “’Brabant’ natuurlijk, dat vinden Virgielianen gewoon keimooi!”zegt hij enthousiast met een overdreven zachte g. Ik dein mee en dans de rest van de avond met mijn ‘Brabant-buurman’.

Voor Virgiel begint met het afsluiten van de tentamens het grote klussen op het lustrumterrein. Daar hebben ze nog drie weken voor. Achter de bar staan de mannen en vrouwen die het klussen op het terrein mogelijk maken. Maar vanavond gaat het bier harder de bar over dan de spijkers overdag de muur in. Hoe dan ook, deze VakkenDixo heeft voor de juiste stemming gezorgd, op naar het megafeest in mei!

Weet je een feest? Mail carinedokter@hotmail.com

Na negentien tentamenweken is het wel eens tijd om een van de meest beroemde feestje van Delft van dichtbij te bekijken. Eerder heb ik een keer in de rij van gestaan voor de VakkenDixo van Virgiel, maar nooit heb ik het tot voorbij de drempel gehaald. Ook al heb ik slechts één tentamentje gehad, op vrijdag ga ik uitgebreid mee in de feestvreugde van het einde van de vakken. En dat wordt uitbundig gevierd.

Weet je een feest? Mail carinedokter@hotmail.com