TU-student wint Echo Award

Masterstudent Bouwkunde Emin Batman heeft donderdag 7 december de Echo-Award gewonnen in de categorie bèta-techniek. Volgens de Echo-website ‘overtuigde hij de jury met zijn vernieuwende visie in de wetenschap en de manier waarop hij zoekt naar brede verbinding vanuit de techniek.’

De Echo Awards zijn bedoeld om de maatschappelijke bijdragen van studenten met een niet-westerse achtergrond zichtbaar te maken. Batman was eerder dit jaar actief als tolk voor reddingsteams na de aardbeving in Turkije. In het gebied maakte hij ook een documentaire. In een interview met Delta vertelde hij dat hij met de documentaire de mensen in het gebied een stem wil geven en wil voorkomen dat de ramp van de agenda verdwijnt.

Expertisecentrum Diversiteitsbeleid Echo reikt jaarlijks prijzen in meerdere categorieën uit aan studenten met een niet-westerse achtergrond die zich actief inzetten voor de samenleving en bijdragen aan het bevorderen van diversiteit en inclusie. De winnaars krijgen een verzorgde Summercourse aan de Universiteit van Californië (UCLA). (BK)

Nieuwsredacteur Bas Koppe

p.a.s.koppe@tudelft.nl