Campus

Uit de kunst

Frances-Marie Uitti . In de Zwolsche Courant werd ze getypeerd als ,,een goedogend, donker Belgisch opdondertje”.

Anderen noemen haar de Vlaamse Sylvia Millecam. Dat lijkt dus wel goed te zitten met Els de Schepper die vanavond met haar derde cabaretprogramma ‘Aaibaarheidsfaktor nr. 7’ present is in Theater de Veste. Een andere cabaretier die Delft woensdag aandoet worstelt met het imago van een iele slungel. Dat neemt niet weg dat Kees Torn met ‘Als ik het niet dacht’ de belofte inlost die hij maakte met zijn eerste show ‘Laat maar Laaien’.

Wie meer van muziek houdt kan zondag zijn hart ophalen aan celliste Frances-Marie Uitti. Door haar virtuoze muzikaliteit en haar intrigerende verschijning, streelt ze zowel het oor als het oog. Samen met Alwin Bär op piano speelt ze Sonate nr. 2 van Van Beethoven, Sonate in d-klein van Debussy en Sonate nr. 1 in e-klein van Brahms. Of ze de ,,aller-aller-allerbeste zangeres van Nederland” is, zoals het Algemeen Dagblad meldt, laten we maar in het midden, maar dat Astrid Seriese kan zingen daaraan niet getwijfeld. Ook zij doet Delft aan met haar nieuwe programma ‘Into temptations‘, vrijdag aanstaande.

Duo Sonare . De Internationale Gitaarserie Delft zal vrijdag in de Lutherse Kerk worden afgesloten met een concert van Duo Sonare. Hoewel Thomas Offermann en Jens Wagner voor het eerst optreden in Nederland, is het tweetal vanaf de oprichting in 1984 één van de meest gevraagde duo’s in Europa. Beiden combineren het musiceren met een baan als muziekdocent. Inmiddels zijn er vier cd’s van ze verschenen. Op ‘Duo Sonare plays Giuliani, Sor, Mertz, Coste on historical guitars‘ spelen ze op authentieke negentiende eeuwse instrumenten. Toch draaien ze hun hand ook niet om voor de bewerking van popmuziek, zoals het klassieke ‘Tubular Bells’ van Mike Oldfield. Hun repertoire bestrijkt kortom een breed spectrum: van Bach tot Debussy en van Piazzolla tot Zappa.

Alejandro Agresti . Het is al weer meer dan tien jaar geleden dat we op het International Filmfestival Rotterdam konden kennismaken met de debuutfilm van Alejandro Agresti. Sinds ‘Hombre que gano la razon‘ verblijft deze Argentijnse regisseur in Nederland. Ter gelegenheid van de première van zijn allernieuwste film ‘Buenos Aires Vice Versa‘ vindt er deze week in Lantaren/Venster een retrospectief plaats van zijn werk. Er staan in totaal acht films van hem op het programma. Naast zijn eerste en laatste, die zich beide afspelen in zijn geboorteland, ook ‘Modern Crimes‘ dat in 1992 de openingsfilm was van het Rotterdams Filmfestival. Verder onder andere ‘Love Is a Fat Woman‘, ‘Secret Wedding‘ en ‘En Acto en Cuestion‘. Flimcriticus Hans Beerekamp van NRC/Handelsblad zal vanavond om 22.00 uur in Lantaren/Venster een openbaar gesprek met de regisseur voeren.

Waterproof . Het duurt nog bijna een half jaar voordat de twintigste versie van Waterpop wordt gehouden. Dat is voor de gemiddelde popliefhebber nog mijlenver weg. Mensen die in een bandje spelen moeten echter snel hun agenda trekken. Tot vrijdag28 maart krijgen ze namelijk de gelegenheid om een demo op te sturen naar Waterproof. Dat is de naam van een wedstrijd in vier voorrondes in Nederland 3 aan de Lange Spruit te Wateringen waarin evenveel acts strijden om een finaleplaats. De winnaar mag op Waterpop spelen. Dit voorrecht was vorig jaar weggelegd voor Miscellaneous en het jaar daarvoor was Miniature Horses de gelukkige. Aangezien het publiek ook mag stemmen, valt aan te raden om zoveel mogelijk vrienden en kennissen ook alvast in te lichten.

Amnesty-avond . In het kader van Anti-Racisme Dag organiseert de Koornbeurs woensdag 19 maart een Amnesty-avond in de kelder. Thema van de avond is de doodstraf. Erik Smits van Amnesty International Delft zal een korte voordracht houden; vervolgens wordt een documentairefilm vertoond waarin duidelijk wordt welke invloed de doodstraf heeft op mensen en op de samenleving. Na afloop is er ruimte voor een discussie en gelegenheid tot het schrijven van brieven aan politieke gevangen.

Frances-Marie Uitti . In de Zwolsche Courant werd ze getypeerd als ,,een goedogend, donker Belgisch opdondertje”. Anderen noemen haar de Vlaamse Sylvia Millecam. Dat lijkt dus wel goed te zitten met Els de Schepper die vanavond met haar derde cabaretprogramma ‘Aaibaarheidsfaktor nr. 7’ present is in Theater de Veste. Een andere cabaretier die Delft woensdag aandoet worstelt met het imago van een iele slungel. Dat neemt niet weg dat Kees Torn met ‘Als ik het niet dacht’ de belofte inlost die hij maakte met zijn eerste show ‘Laat maar Laaien’.

Wie meer van muziek houdt kan zondag zijn hart ophalen aan celliste Frances-Marie Uitti. Door haar virtuoze muzikaliteit en haar intrigerende verschijning, streelt ze zowel het oor als het oog. Samen met Alwin Bär op piano speelt ze Sonate nr. 2 van Van Beethoven, Sonate in d-klein van Debussy en Sonate nr. 1 in e-klein van Brahms. Of ze de ,,aller-aller-allerbeste zangeres van Nederland” is, zoals het Algemeen Dagblad meldt, laten we maar in het midden, maar dat Astrid Seriese kan zingen daaraan niet getwijfeld. Ook zij doet Delft aan met haar nieuwe programma ‘Into temptations‘, vrijdag aanstaande.

Duo Sonare . De Internationale Gitaarserie Delft zal vrijdag in de Lutherse Kerk worden afgesloten met een concert van Duo Sonare. Hoewel Thomas Offermann en Jens Wagner voor het eerst optreden in Nederland, is het tweetal vanaf de oprichting in 1984 één van de meest gevraagde duo’s in Europa. Beiden combineren het musiceren met een baan als muziekdocent. Inmiddels zijn er vier cd’s van ze verschenen. Op ‘Duo Sonare plays Giuliani, Sor, Mertz, Coste on historical guitars‘ spelen ze op authentieke negentiende eeuwse instrumenten. Toch draaien ze hun hand ook niet om voor de bewerking van popmuziek, zoals het klassieke ‘Tubular Bells’ van Mike Oldfield. Hun repertoire bestrijkt kortom een breed spectrum: van Bach tot Debussy en van Piazzolla tot Zappa.

Alejandro Agresti . Het is al weer meer dan tien jaar geleden dat we op het International Filmfestival Rotterdam konden kennismaken met de debuutfilm van Alejandro Agresti. Sinds ‘Hombre que gano la razon‘ verblijft deze Argentijnse regisseur in Nederland. Ter gelegenheid van de première van zijn allernieuwste film ‘Buenos Aires Vice Versa‘ vindt er deze week in Lantaren/Venster een retrospectief plaats van zijn werk. Er staan in totaal acht films van hem op het programma. Naast zijn eerste en laatste, die zich beide afspelen in zijn geboorteland, ook ‘Modern Crimes‘ dat in 1992 de openingsfilm was van het Rotterdams Filmfestival. Verder onder andere ‘Love Is a Fat Woman‘, ‘Secret Wedding‘ en ‘En Acto en Cuestion‘. Flimcriticus Hans Beerekamp van NRC/Handelsblad zal vanavond om 22.00 uur in Lantaren/Venster een openbaar gesprek met de regisseur voeren.

Waterproof . Het duurt nog bijna een half jaar voordat de twintigste versie van Waterpop wordt gehouden. Dat is voor de gemiddelde popliefhebber nog mijlenver weg. Mensen die in een bandje spelen moeten echter snel hun agenda trekken. Tot vrijdag28 maart krijgen ze namelijk de gelegenheid om een demo op te sturen naar Waterproof. Dat is de naam van een wedstrijd in vier voorrondes in Nederland 3 aan de Lange Spruit te Wateringen waarin evenveel acts strijden om een finaleplaats. De winnaar mag op Waterpop spelen. Dit voorrecht was vorig jaar weggelegd voor Miscellaneous en het jaar daarvoor was Miniature Horses de gelukkige. Aangezien het publiek ook mag stemmen, valt aan te raden om zoveel mogelijk vrienden en kennissen ook alvast in te lichten.

Amnesty-avond . In het kader van Anti-Racisme Dag organiseert de Koornbeurs woensdag 19 maart een Amnesty-avond in de kelder. Thema van de avond is de doodstraf. Erik Smits van Amnesty International Delft zal een korte voordracht houden; vervolgens wordt een documentairefilm vertoond waarin duidelijk wordt welke invloed de doodstraf heeft op mensen en op de samenleving. Na afloop is er ruimte voor een discussie en gelegenheid tot het schrijven van brieven aan politieke gevangen.

Redacteur Redactie

Heb je een vraag of opmerking over dit artikel?

delta@tudelft.nl

Comments are closed.