Twijfels over speciale leerpaden

Roelofsen: ,,We hebben al een een goede opleiding – dus waarom dit nog doen? Laten we eerst eens kijken naar de zwakke plekken in de bestaande opleidingen. En als studenten wat extra willen investeren in hun studie, kunnen ze altijd cum laude afstuderen of proberen extra-studiepunten te halen.”(R.M.)

Richard Meijer

De commissie voor onderwijs en onderzoek (Urcoo) van de universiteitsraad heeft twijfels over het plan om voor een beperkte groep studenten extra zware studietrajecten uit te zetten. Volgende week zal de plenaire universiteitsraad dit onderwerp behandelen, maar de Urcoo acht een ,,betere onderbouwing” nodig. Waarnemend-Urcoovoorzitter Roelofsen zegt dat de commissie vreest voor een ,,een degradatie van het gewone ingenieursdiploma”.

Richard Meijer