TU gaat bedrijven helpen innoveren

De drie Zuid-Hollandse universiteiten gaan samen met de provincie het midden- en kleinbedrijf assisteren bij het verzilveren van innovaties.

Vondst

Omdat middelgrote en kleine bedrijven uit voorzichtigheid vaak het innovatieve pad mijden, heeft de provincie Zuid-Holland op 29 april het project Inno-Time gelanceerd. Samen met drie universiteiten (Delft, Leiden, Rotterdam), TNO, kamers van koophandel, innovatiecentra en een aantal branche-organisaties staat de provincie een dertigtal bedrijven bij.

De uitvoering van het project ligt in handen van het bureau HdV. Dat zal op zoek gaan naar bedrijven die een steuntje in de rug kunnen gebruiken bij innovatie-activiteiten. HdV zoekt aan de hand van de behoeften uit welke universiteit het bedrijf het beste van dienst kan zijn. Dr. G.J. van den Berg van het liaison office van de TU verwacht dat HdV in juni de faculteiten zal bezoeken om de bedoelingen nader uit te leggen.

Vondst