Toelating master weer versoepeld

Ook komend studiejaar mogen universiteiten en hogescholen masterstudenten inschrijven die vanwege de coronamaatregelen nog niet over het juiste diploma beschikken. Het gaat dan om een voorwaardelijke toelating van bachelor- en schakelstudenten. De instellingen mogen zelf bepalen wanneer de nieuwe studenten uiterlijk aan de vooropleidingseisen moeten voldoen, zolang dat maar niet eerder is dan 1 januari 2023 en niet later dan 1 september 2023.

(Foto: Justyna Botor)

Universiteiten kunnen ook weer een uitzondering maken voor anderstaligen die de vereiste taaltoets niet konden afleggen. De versoepeling geldt niet voor leerlingen uit het voortgezet onderwijs die een bachelor willen gaan doen. De centrale eindexamens gaan gewoon door, en dus kunnen scholieren op tijd over hun diploma beschikken. (HOP, HC)

HOP Hoger Onderwijs Persbureau

redactie@hogeronderwijspersbureau.nl