‘Technische Bestuurskunde moet meer internationaal’

Waardering voor de huidige opleiding, maar ook aanbevelingen voor de toekomst. De voorzitter van de eerste visitatiecommissie voor Technische Bestuurskunde gaf vorige week, na een twee dagen durende visitatie, een voorproef op het rapport dat over enkele maanden verschijnt.

br />
Dr. ir. H. Beckers, voormalig onderzoeksmanager bij Shell, sprak namens zijn commissie grote waardering uit voor de jonge faculteit. Hij gaf ook duidelijke adviezen voor de verdere ontwikkeling van de opleiding. Met name de integratie tussen techniek en gamma-vakken is volgens hem essentieel. De faculteit moet zich bovendien internationaler oriënteren. ,,De nadruk ligt nog te veel op de Betuwelijn en Schiphol%%, aldus Beckers. De aanstaande fusie met WTM noemde hij positief. ,,De faculteit krijgt hiermee nieuwe kansen.%% Verder noemde hij de kwaliteitszorg op de faculteit ‘excellent%.

De aanbevelingen van de commissie zijn in hoofdlijnen in overeenstemming met de verwachtingen van het faculteitsbestuur. Dit had in een eerder verschenen zelfstudie ook al gewezen op de door de commissie geconstateerde zwakten. Prof.dr. H.G. Sol, decaan van de faculteit: ,,Er waren gelukkig geen aanmerkingen op de huidige opleiding. We hebben wel duidelijke aannbevelingen voor de toekomst gekregen. Daar gaan we dan ook aan werken.%%

In juni verschijnt het definitieve rapport met daarbij een vergelijking met opleidingen in Utrecht en Eindhoven. (O.R.)