Teamgeest: Thor Ladies

Team: Thor Ladies
Sport: Rugby
Training: Tweemaal per week
Trainer/coach: Istvan Gyori (Zuid-Afrika)
Captains: MC Anderson (VS)/ Denise Stevens (NL)
Niveau: 1e klasse NRB
Teamkarakteristiek: Nieuw, jong team, ambitieus.

“Veel ervaren speelsters zijn vertrokken, daarom zijn we vrijwillig een klasse lager gaan spelen. Zo kunnen de nieuwe meisjes op een kwalitatief goed niveau leren rugbyen. We willen een frisse, nieuwe start maken die een nieuw tijdperk moet inluiden. En plezier hebben natuurlijk.”

Hoogtepunt

“We stonden laatst met elf speelsters tegen vijftien tegenstanders in het veld, desondanks ging de wedstrijd gelijk op. De vechtlust was geweldig, de nieuwelingen vroegen om de bal en maakten lange runs.”

Team-yell

‘Wij zijn zwart wij zijn blauw en we lusten jullie rauw, niet lullen: winnen!’

Derde helft

Na elke wedstrijd worden de liederen uit het SCR Thor-songbook aangeheven. Zingen is een belangrijk onderdeel van het rugbyleven. “Waar je ook bent, je maakt altijd vrienden als je rugbyt.” Tijdens het jaarlijkse teamweekend wordt de teamspirit gepromoot. “De autoritten naar verre uitwedstrijden zijn erg gezellig. Als we in Groningen moeten spelen vertrekken we al op zaterdag en hebben daar een pyjamaparty bij een oud THOR-speelster thuis.”

Is rugby leuk?

“Het is de enige vrouwensport waarbij je je tegenstander stevig mag raken. Een unieke sport met plaats voor mensen met uiteenlopende capaciteiten. Ook als nieuweling kun je invloed hebben op de wedstrijd. Er is een ideale positie voor elk type speelster. Het is allemaal teamwork.”

Jimmy Tigges / Redacteur Sport