Tandenknarsen in de u-raad

,,Tandenknarsend” ging de universiteitsraad vorige week akkoord met de 1,5 miljoen gulden die het cvb had uitgegeven aan externe adviseurs die geholpen hebben bij het op de schop nemen van het Bureau van de universiteit.

br />
Collegelid Veenendaal zei dat het doel van de administratieve reorganisatie voortvloeide uit de Strategienota van de TU Delft. Voor het verminderen van bureaucratie en overhead mocht het ‘strategiebudget’ van tweemiljoen gulden toch wel worden aangesproken? Raadslid Van Zomeren vatte de kritiek van de raad samen: ,,Het cvb heeft geld uitgegeven waar het nog niet over mocht beschikken, de kosten zijn verkeerd en te laag ingeschat, en zulke adviezen kunnen binnen de TU veel goedkoper ingewonnen worden.” De raad voelde zich in een dilemma. Als goedkeuring aan de uitgaven zou worden onthouden, zou het armlastige Bureau de advieskosten moeten ophoesten. ,,Daarom gaan wij tandenknarsend akkoord”, aldus Van Zomeren. (R.M.)

Richard Meijer

Richard Meijer