Taboe

Ze zijn er weer: de buitenlandse studenten die voor een studie aan de TU kiezen. Vorige week meldden zich 570 master- en 275 exchange-studenten bij huisvester Duwo voor hun huurcontract en sleutels.

Handen schudden was daarbij taboe om besmetting met de Mexicaanse griep te voorkomen.

De Algemene Bewonersorganisatie lijkt een langzame dood te sterven. Niemand voelt zich geroepen om in het bestuur te gaan zitten. Het vorige bestuur werd eind september weggestuurd uit onvrede over zijn functioneren. Leden werd sindsdien gevraagd zich te melden voor een bestuursfunctie. Op maandag 1 december zou er tijdens een algemene ledenvergadering een nieuw bestuur gekozen worden, maar niemand wilde. Van de acht aanwezige leden zijn er twee aangewezen die gaan werven. Deadline: 9 februari 2009.