Taart

Geen taart echter voor de bewoners van Gimmie Shelter, die de festiviteit op hun manier via een geluidsinstallatie op het dak luister hadden bijgezet met het ‘hoogtepunt’ van een vrijend paar. ,,De bewoners van Gimmie Shelter zijn op een hele andere wijze bij de bouw betrokken”, aldus ir. P.A. Wenneker, werkvoorbereider van de hoofdaannemer.

Wenneker heeft de tractaties besteld in opdracht van ontwikkelaar ING Vastgoed. Daarvan stelt projectleider ing. Weijers evenwel dat iedereen recht op een tractatie had. ,,Ook de bewoners van Gimmie Shelter. Wij hebben van het begin af aan geprobeerd omringende bewoners zoveel mogelijk te informeren over de bouw. En bij elke mijlpaal is er daarom een korte memorie.” Zo was er bij het inslaan van de eerste heipaal voor iedere bewoner een bloemetje. Met de Kerst volgde een tweede bloemetje en nu dus de taart.

Maar de bewoners van Gimmie Shelter zeggen bloemen noch taart te hebben gezien. ,,En dat terwijl de hele buurt wel op ons dak is geklommen om de gebeurtenis mee te maken”, aldus een bewoner van blok acht. Bewoners van blok drie beamen dat het natuurlijk ‘schandalig’ is, maar kijken er niet erg van op. ,,De TU hecht er blijkbaar meer waarde aan de buren te vriend te houden dan haar eigen studenten.”

Beide blokken zijn het wel unaniem eens over wat ze met een taart gedaan zouden hebben: ,,Die hadden we gewoon lekker opgegeten.”

Een feestelijke gebeurtenis was het, toen het hoogste punt van de bibliotheek werd bereikt. De 117 omringende bewoners van de bibliotheek aan de Schoemakerstraat werden zelfs beloond met een luxe taart. ,,Echt geen Hema-taart hoor, maar eentje van een zeer goede bakker”, aldus mevrouw Koster van nummer 91. Ook de bewoners van nummers 43 en 71 hadden ‘het zeer gewaardeerd.’