Studie Ontwijkende Activiteiten

Ook in den Haag waan je je in exotische sferen: in de Regentenkamer (Laan van Meerdervoort 34) worden donderdag Braziliaanse composities van Antonio Carlos Jobim gespeeld.

Lantaren/Venster in Rotterdam staat tot en met zondag ook in het teken van Latijns Amerika, maar vrijdag wordt even plaats gemaakt voor het zinderende jazztrio Jason Moran, Sam Rivers en Reggie Workman, respectievelijk op concertvleugel, saxofoon en bas.

Geen zin om stil te luisteren maar wil je zelf je energie kwijt? In de Asta (Den Haag) is het vrijdag ‘Flirtnight in White’ met TMF-dj Jeroen Post. In de foyer zal een dj-battle plaatsvinden: de dj die het langst succesvol achter de draaitafels staat maakt kans om vaker in de Asta te mogen draaien. Je kunt je overigens nog opgeven.

De volgende avond in dezelfde club is spannender: de ‘Pussylounge’ van Paul Elstak en Steve ‘Darkraver’ Sweet belooft erotische acts vol vrouwelijk schoon, speciale lasershows, een topsfeer en de hardste beats. Naast Paul en Steve zullen ook Yves, Norman, Stanton en Mike Heart hun draaikunsten vertonen: een mix van de lekkerste classics, early rave, oldschool en jump. (GR)

www.festiberico.net

www.regentenkamer.nl

www.lantaren-venster.nl

www.asta.nl

Filmhuis Lumen staat deze en volgende week helemaal in het teken van Spanje en Portugal. Speciaal voor festival ‘Festiberico’ werden eigentijdse, spraakmakende films geselecteerd en geïmporteerd. De openingsfilm ‘Soldados de Salamina’ gaat over de Spaanse burgeroorlog; ‘El lobo’ is het waargebeurde verhaal van een infiltrant in de ETA en ‘Duplo exilio’ gaat over een uitgewezen immigrant die een vreemdeling is in eigen land. Voor wie dit te zware kost vindt zijn er ook komedies en korte films, documentaires, animaties en oude films. Tijdens het Festival serveert Lumen bijpassende hapjes en drankjes en kun je verschillende Spaanse en Portugese regisseurs en actrices ontmoeten.

www.festiberico.net

www.regentenkamer.nl