Studie Ontwijkende Activiteiten

Om 22.00 uur begint het, in café Blauwegrond in Leiden.

Wie de smaak te pakken heeft kan direct door naar Dansschool Wesseling, waar vrijdag de kersverse Delftse vereniging SoSalsa haar nieuwe leden een voorproefje geeft van Latijns-Amerikaans temperament. De avond gaat om 20.30 uur van start met een beginnersworkshop, gevolgd door een les voor gevorderden. Als iedereen het ritme te pakken heeft kan om 22.00 uur het feest beginnen.

Vind je dans vooral leuk om naar te kijken? Lantaren/Venster in Rotterdam heeft een nieuw concept: Donderdag? Dansdag!, met iedere donderdag een dansvoorstelling van formaat, te beginnen met ‘IRA’ van de Belgische choreograaf Jens van Daele. De voorstelling is de eerste in een serie over de zeven hoofdzonden en toont Van Daeles kijk op woede.

Ook in Den Haag staan artistieke Belgen op het podium: Hooverphonic geeft donderdag een concert in het Paard van Troje. De band, die met filmische triphop zowel Nederland als België heeft veroverd, brak enkele jaren geleden door met het album ‘The magnificent tree’. De dromerige nummers ‘Vinegar and salt’ en ‘Mad about you’ werden immens populair en zangeres Geike werd dit jaar door het Vlaamse publiek uitgeroepen tot beste nationale zangeres van het jaar. (GR)

www.sosalsa.nl

www.lantaren-venster.nl

www.paard.nl

Zwoele muziek, kleurrijke cocktails en een dansvloer vol schaars geklede salseras. De Leidse studievereniging van ’talen en culturen van Latijns Amerika’ weet wel wat een feestje is, en houdt deze donderdag Resonancia Caliente del Caribe. Om 22.00 uur begint het, in café Blauwegrond in Leiden.

www.sosalsa.nl

www.lantaren-venster.nl