Studie Ontwijkende Activiteiten

Zaterdag mogen we weer genieten van het Eurovisie Songfestival en daarvan worden vooral homo’s erg blij. Dat valt tenminste op te maken uit de gay-eventsdie rond de liedjeswedstrijd worden georganiseerd. Het evenement is te volgen bij zowel de Outsite homojongeren in hun videolounge aan de Lange Geer als tijdens de Gay Springtime Party in Speakers.

Op beide plekken kunnen bezoekers hun stem uitbrengen. Maar voor wie echt van foute muziek houdt, is Speakers the place to be. Daar worden onder de stemmers namelijk twee kaarten verloot voor het live-concert van de Idols-finalisten in Ahoy. En nadat het songfestival is afgelopen draait dj Jasper ‘bekende krakers’ van Maribelle, Abba, Willeke Alberti, Katrina & the Waves en Edsilia.

In Rotterdam kun je die dag ook je danskunsten bijschaven tijdens de Day of Dance. Overal in Rotterdam zijn presentaties van dansgroepen, dansscholen en studio’s. En natuurlijk moet het publiek ook meedoen met bubbling, stijldansen en ballet.

Voor wie nog even kan wachten op een mooi feestje is het goed om te weten dat deze week de voorverkoop van Bkbeats 2004 is begonnen. Dit Bouwkundefeest vindt plaats op 28 mei. Kaartjes zijn voor twaalf euro te koop in de hal van Bouwkunde en soms ook in de aula (óók voor niet-bouwkundestudenten).

Volgens de studievereniging is Bkbeats met 21 acts, 2800 festivalgangers, 86 hectoliter bier, 2112 flessen fris, 240 flessen wijn, 176 personeelsleden, 1200 kartonnen dienbladen, 56000 plastic bekertjes, 97500 bonnen en 245 vierkante meter podium een van de grootste faculteitsfeesten van Nederland. De line-up van dit jaar mag er zijn. Jules Deelder en Flemming komen bijvoorbeeld langs.

www.paard.nl

www.luchtgitaar.nl

www.outsite.tudelft.nl

www.speakers.nl

www.dayofdance.com

www.bkbeats.tk

Luchtgitaar spelen. Het schijnt tegenwoordig zo populair te zijn, dat er zelfs Nederlandse kampioenschappen zijn. Dit jaar voor de tweede maal. Vanavond vindt in het Paard van Troje in Den Haag de Zuid-Hollandse regiofinale plaats. De winnaar gaat door naar de landelijke finale in Paradiso op 5 juni.

www.paard.nl

www.luchtgitaar.nl