Studentenkorting

Lange, lome zomeravonden en zeeën aan vrije tijd. Je geld zit in de vakantie, dus elke korting is welkom.
De pizzaboer om de hoek, het pretpark in de buurt, de winkels in je wijk: allemaal houden ze voortdurend acties.

Kan je euro’s schelen, maar de papieren coupons zijn óf al door je huisgenoten van de mat gevist, of in de torenhoge stapel oud papier beland. Áls ze je huis al bereiken, that is, want een beetje ecologisch verantwoorde student heeft al lang een nee-nee-sticker op zijn studentenhuisvoordeur. Hoe handig is de app Scoupy, die op basis van je locatiegegevens bonnen voor alle lopende acties bij jou in de buurt én online verzamelt. Even openen en tonen aan de kassa, en voilà: je kunt vaak euro’s in je zak houden. Scheelt niet alleen een flinke mep geld als je een beetje handig winkelt, maar ook nog eens eindeloos gesnuffel in stapels foldertjes.

Omdat niet iedereen zit te wachten op een geweldige aanbieding voor de stomerij of gratis poffertjes voor kinderen, kun je zoeken per categorie. Eten en drinken bijvoorbeeld, of uitgaan en vermaak. Binnen een paar seconden heb je een gratis tweede cocktail in de kroeg vlakbij, een gratis bittergarnituur of een tientje korting bij de Thai gescoord. Helemaal top: er is zelfs een aparte categorie voor studentenacties. Daarmee betaal je bijvoorbeeld maar de helft voor je reisvaccinaties of een kappersbezoek. Goed voor je vrije tijd, goed voor het milieu én goed voor je portemonnee. Een mooier doel kan een app bijna niet hebben.