Studentenadviesbureau

STEP in-house dagenStichting Student en Praktijk (STEP) is een studentenorganisatie die zich bezig houdt met voorlichting over loopbaanmogelijkheden bij bedrijven aan studenten in het wetenschappelijk onderwijs.

Inschrijving voor de STEP in-house dagen staat open voor studenten die eind 1997 afstuderen. Inschrijfformulieren moeten uiterlijk 2 oktober binnen zijn. Inschrijfformulieren en meer informatie verkrijgbaar bij het Informatiecentrum van het Studentenadviesbureau of via Internet: http://www.cs.vu.nl/~step
Kamer (onder)verhuren

Als je stage gaat lopen of studeren in het buitenland of voor een paar maanden op vakantie gaat is het mogelijk om je kamer (onder) te verhuren via de Stichting DUWO (voorheen SDSH). De Stichting DUWO heeft ruime ervaring in het (onder)verhuren van kamers aan studenten die vanuit het buitenland voor een paar maanden in Delft komen studeren of stage lopen. Het voordeel om je kamer via DUWO te verhuren is dat je niet zelf iemand hoeft te zoeken, of een advertentie te plaatsen, in een periode waarin je het toch al druk hebt om alles goed te regelen. Mocht je hierover meer informatie willen dan kan dit via het Studentenadviesbureau.

Studentenadviesbureau, Julianalaan 134, 2628 BL Delft, tel. 015-2788012, open van 9.00-17.00 uur, e-mail: ssc@bu.tudelft.nl, internet: http://www.bu.tudelft.nl/ssc

STEP in-house dagen

Stichting Student en Praktijk (STEP) is een studentenorganisatie die zich bezig houdt met voorlichting over loopbaanmogelijkheden bij bedrijven aan studenten in het wetenschappelijk onderwijs. Zij richt zich hierbij met name op studenten informatie-technologie, economie, bedrijfskunde en rechten, maar inschrijving staat open voor alle studenten in het wetenschappelijk onderwijs in Nederland. Een van haar belangrijkste activiteiten is het organiseren van STEP in-house dagen, waarop je kunt kennis maken met de cultuur van een bedrijf of kantoor. Er wordt aandacht besteed aan zaken als de wijze van werken binnen het bedrijf of kantoor, de wijze waarop de theorie in praktijk wordt gebracht, carrièremogelijkheden, sollicitatie-procedures. In de informele sfeer bestaat er daarnaast volop gelegenheid om van gedachten te wisselen met jonge academici en managers die werkzaam zijn bij het betreffend bedrijf of kantoor.

Kamer (onder)verhuren