Studenten overtreden coronaregels

Meer dan 130 eerstejaars studenten van de hotelschool in Maastricht moeten vervroegd hun kamersleutel inleveren. De campus sluit twee weken eerder dan gepland omdat studenten zich ondanks waarschuwingen onvoldoende aan de coronaregels hielden.

Volgens directeur Ad Smits negeerden studenten stelselmatig de anderhalve meter. Daarnaast waren zij herhaaldelijk respectloos naar het personeel van de school, dat de opdracht had gekregen om studenten die te dicht op elkaar zaten op hun verantwoordelijkheid te wijzen.

Op de campus wonen normaal gesproken ongeveer 210 eerstejaarsstudenten. Van hen waren er de afgelopen twee weken al zo’n 45 uit eigen overwegingen vertrokken. “Dit waren studenten die de coronaregels wel serieus namen en zich daardoor op de campus niet meer prettig voelden”, zegt Smits. “Zij mochten van ons daarom hun contract eerder opzeggen.” Alleen 32 buitenlandse studenten mogen tot aan de geplande sluiting op 10 juli op de campus blijven. (HOP, Evelien Flink & Hein Cuppen)

HOP Hoger Onderwijs Persbureau

redactie@hogeronderwijspersbureau.nl