Sport

De mannen van Dopie (lichtblauwe shirts) hadden weinig moeite met Vianen en wonnen met 6-2. De ploeg is na twee wedstrijden nog zonder puntverlies. (Foto: Hans Stakelbeek/FMAX)De hockeyers van tweedeklasser Dopie kenden een vliegende competitiestart.

Ook de vrouwen van Dopie beschikken na twee duels over het maximale aantal punten. Tegen Goirle kwamen de studentes zondag op eigen veld met 2-0 voor. In de slotfase kropen zij echter door het oog van de naald, toen de Brabantse ploeg uit de vele kansen slechts één tegentreffer produceerde (2-1).

De basketballers van Punch begonnen de competitie in de promotiedivisie met een thuisnederlaag van 74-80 tegen SVU Shooting Stars. Dat was nog lang niet zo desastreus als de 10-0 afstraffing die de voetballers van Taurus kregen in en tegen Wateringse Veld.

Meer succes had TU-student Coos van Buuren die met zijn team van Leiden Atletiek goud en brons won op de viermaal 1500 en de viermaal 800 meter, tijdens het NK in Amsterdam. Eveneens in de prijzen viel Daniël van den Berg. De student luchtvaart- en ruimtevaarttechniek werd tweede tijdens het NSK bankdrukken in Nijmegen, in de categorie tot 90 kilogram. Dat was één plaats hoger dan Leo de la Chambre (werktuigbouwkunde) in de categorie negentig-plus.

Het wemelt overigens van de NSK’s de komende tijd, zo leert een blik op www.studentensport.nl. Behalve reguliere, en bekende, sporten als wielrennen (23/9, Delft), mountainbikemarathon (‘De Hel van Groesbeek’, 24/9) en golfsurfen (30/9, Scheveningen), worden binnenkort de krachten ook in NSK-verband gemeten in ‘sporten’ als sudoku (13/10, Wageningen) en – schrik niet – knikkeren (27/9, Groningen). Het wachten is op de mogelijke NSK’s hoepelen, tikkertje en verstoppertje.

Waar ook naar uit gezien kan worden is de vijftiende Delft Regatta die Proteus-Eretes komende zaterdag organiseert. Beloofd wordt ‘een enerverende strijd’ tussen de verschillende Nederlandse universiteits-achten. De afstand die op de Schie geroeid wordt is gekoppeld aan het jaartal, in dit geval dus 2006 meter. Inzet: niets meer of minder dan de Delft Cup. (JT)

Tips? Jimmy.tigges@hetnet.nl

www.studentensport.nl

De hockeyers van tweedeklasser Dopie kenden een vliegende competitiestart. Na de 4-1 uitzege op Hoeksche Waard werd zondag op het sportcentrum ook Vianen met duidelijke cijfers aan de kant gezet: 6-2. “We zijn lekker op dreef”, verklaarde de goed gemutste aanvoerder Teun Verheijen, na afloop van de gewonnen thuispartij. Zijn ploeg is na de zomerstop verfrist met een aantal nieuwe spelers en kent in Coen van Putten een nieuwe coach. Het is volgens Verheijen nog lastig in te schatten hoe groot de kracht van het team is, aangezien beide tegenstanders nieuw zijn in deze klasse. Tegen Vianen kwam Dopie niet echt in gevaar, al werd het wel even lastig toen de ploeg met negen tegen tien in het veld stond. “Dat was wel een vreemde situatie. Maar na de 4-2 van Vianen liepen we vrij eenvoudig uit naar 6-2.” Michiel Smits was met twee benutte strafpushes en een afgeronde strafcorner de man van de wedstrijd.

Tips? Jimmy.tigges@hetnet.nl

www.studentensport.nl