Sport

De 17-jarige Pauline van Nies had wat anders aan haar hoofd. De eerstejaars natuurkundestudente leverde twee weken lang strijd op het jeugdschaak-wk voor meisjes. in het Georgische Batumi. Van Nies begon goed, met vijf remises op rij en een winstpartij tegen op papier sterkere tegenstanders. “Na de rustdag ging het minder goed, voor een deel door vermoeidheid. Ik maakte onnodige fouten. In andere partijen speelden mijn tegenstandsters gewoon beter.” Met vijf uit elf eindigde Van Nies op de 29ste plaats van de 41ste.

Grote vreugde bij de basketballers van Punch die na vijf nederlagen op rij eindelijk hun eerste punten binnenhaalden. Nota bene tegen de ongeslagen koploper Leiden 2 werd zaterdag in Delft een 66-61-zege geboekt. Lange tijd ging de score gelijkmatig op. Net op het moment dat de Delftenaren stevig onder druk stonden, hield Pano Maria zijn ploeg overeind met twee van grote afstand gescoorde driepunters. De spanning was te snijden toen het scorebord één minuut voor tijd een verschil van één punt liet zien ten faveure van Punch. Met onder meer twee rake vrije worpen beslechtten de Delftse studenten het pleit in eigen voordeel. “Een verrassende overwinning”, constateerde ook Klaas Steur van Punch niet zonder verbazing.

Nu we toch aan de Goed Nieuws Show bezig zijn: DSR-C gaat met 33 uit 8 fier aan de leiding van de een-na-hoogste landelijke rugbyafdeling. Op eigen veld werd zondag Eemland met 33-17 verslagen. Het was voor de corpsploeg de zevende zege in acht duels.

Goed ging het ook met de heren- en dameshockeyers van Dopie. Beide teams gingen zondag echter op eigen terrein onderuit tegen respectievelijk Ommoord (0-1) en Souburgh (1-3). Feestje geweest op Virgiel? De mannen zakten van één naar drie, de dames lieten medekoploper Warande drie punten uitlopen en staan nu op twee. (JT)

Het eerste NSK thaiboksen vond vorige week zondag plaats op het sportcentrum in Delft. (Foto: Hans Stakelbeek/FMAX)

Op het NSK thaiboksen behaalde TU-student Philip van der Eijk vorige week in Delft de winst bij de nieuwelingen tot 80 kilogram. In de finalepartij tegen Thijs van den Brand ontketende Van der Eijk een offensief aan stoten en trappen, waarvan vele op de dekking van zijn tegenstander. In de tweede ronde dreef hij zijn opponent zodanig in het nauw, dat de scheidsrechter de partij afbrak en de Delftse student tot winnaar uitriep. In de categorie tot 63 kilogram verloor werktuigbouwstudent Karwan Hamamurad in de finale van niet-Delftenaar Ferdi Rafi. Hetzelfde gold voor Jeremy Nijk (civiele techniek) in de semi-professionele C-klasse tot 70 kilo. Hij werd in de eindstrijd geklopt door Karim Bouraarassi. Dervis Demirtas verloor op punten de enige partij in de C-klasse tot 90 kilo van Remy von Tronchin. In de derde ronde liep de sportleraar aan de TU een hoofdwond op, maar vocht desondanks verder.