Sport

(Foto: Hans Stakelbeek/FMAX)

Het eerste gemengde team van DSTV Obvius legde beslag op de titel van de nieuw ingevoerde districtsnajaarscompetitie. De tennisploeg mocht zich na vijf van de zes wedstrijden al kampioen noemen. Daardoor was het slotduel bij en tegen Hodenpijl, afgelopen zaterdag, formeel niet meer van belang. Toch won het vijftal in Den Hoorn, al werden er voor het eerst twee wedstrijdpunten verspeeld. “Het liep gewoon wat minder”, verklaarde captain Celeste Asmus de nipte 3-2 overwinning. “Bovendien hadden we vrijdag een gezellige avond gehad.” Asmus zelf won zowel het dames enkel als het dames dubbel (met Karen Hofman). Ook de heren enkelpartij van Bart Klaver leverde een punt op. Verlies was er voor het gemengd dubbel (Roel Eerkens/Karen Hofman) en het heren dubbel (Roel Eerkens/Ivo Bouma). Asmus: “Jammer dat er verder niks aan vastzit. Omdat we in de hoogste groep zaten, kunnen we ook niet promoveren.”

Die mogelijkheid lijkt voorlopig wel weggelegd voor de rugbyers van DSR-C. De koploper van de landelijke eerste klasse, die pas eenmaal verloor, veegde in Roosendaal aan alle kanten de vloer aan met RC Bekaro. Eindstand: 101-0. Bekaro staat overigens hopeloos onderaan, met acht verloren duels en min-vijf punten.

Ex-hekkensluiter Punch basketball herstelt zich van een valse start (vijf nederlagen op rij) in de promotiedivisie. Na de eerste competitiezege vorige week tegen koploper Leiden 2 werd zaterdag het nog puntloze Zoebas in Zoetermeer met gemak verslagen (46-64). Punch staat nu vierde van onder.

Het heren-sloeproeiteam van Scaphatus, gelieerd aan maritieme techniek, (‘mannen van staal, schepen van hout’) mag zich sinds afgelopen weekend Nederlands kampioen noemen. Althans, van de derde (tevens laagste) klasse. Bij de laatste wedstrijd, twee races over vier mijl van Muiden naar Pampus vice versa, eindigde de Scaphatus-ploeg met ‘de Poolzee’ als derde. Genoeg om de concurrentie de baas te blijven in het eindklassement dat over zeven wedstrijden gaat.

Iets verder van huis waren de futsallers van Tutor 4, die op uitnodiging van de stichting Delft-Freiberg deelnamen aan een Hallen-fussballturnier in de Duitse zusterstad. “Tutor 4 moet de basis worden voor het team dat aan internationale toernooien mee gaat doen”, aldus trainer Jeroen Root. Het Delfts belofteteam kreeg in Freiberg enkele verrassingen te verwerken. “Er werd met andere regels, andere doelen en een andere bal gespeeld, wat problemen gaf voor Tutor”, aldus woordvoerder Dennis Snijders. “Het doel was bijna formaat velddoel, de bal was een uit de kluiten gewassen tennisbal en er werd zes tegen zes in plaats van vijf tegen vijf gespeeld.” De te winnen Pokal der Oberbúrgermeisterin ging aan de Delftse neuzen voorbij. Tutor 4 eindigde op de negende plaats. Een mooie repetitie voor volgend jaar. (JT)

Tips? Jimmy.tigges@hetnet.nl

Het hoogste mixed team van tennisvereniging Obvius sloot zaterdag de najaarscompetitie af met een 3-2 zege op TC Hodenpijl. Celeste Asmus won haar enkelpartij. (Foto: Hans Stakelbeek/FMAX)

Tips? Jimmy.tigges@hetnet.nl