Sport

Meer succes had het TU-team dat meedeed aan het NSK viertallen-bridge, dat zondag in de sociëteitszaal van het corps een passende ambiance kende. Met een kleine voorsprong op nummer twee werd de bijbehorende Cup van Helena met vreugde in ontvangst genomen. Een van de elf deelnemende viertallen was het olympisch team van Aruba, dat verrassend als laatste eindigde. De drie teams van het organiserende DSSBC Paris werden achtste, negende en tiende.

Het sabelteam van DFC raakte zijn Nederlandse titel kwijt, tijdens het NK schermen voor equipes in Rijnsburg. In de finale werd tegen Déropement met 43-45 een nipte, maar afdoende nederlaag geleden.

Een rondje langs de voetbalvelden leert dat de kans dat Taurus binnen een jaar terugkeert naar de vierde klasse is verkeken. Als laatste periodekampioen trad het in de p/d-competitie aan tegen het Boskoopse Floreant. Die ploeg bleek met 1-1 en 3-0 een te grote hindernis. Voor zaterdag-vierdeklasser Ariston’80, dat eveneens een periodetitel binnensleepte, begint de nacompetitie komende zaterdag met een uitwedstrijd tegen Moerkapelle. De mannen pakken het serieus aan en gingen afgelopen weekend op trainingskamp in het Belgische Spa.

De zaalvoetballers van Tutor zijn intussen roemloos onderaan geëindigd in de landelijke eerste divisie B. De futsallers slaagden er slechts eenmaal in winst te boeken, speelden tweemaal gelijk en verloren de overige negentien wedstrijden.

Ook voor de TU-gelieerde hockeyploegen is het deze weken erop of eronder. De heren van Dopie hadden in Rotterdam geen medelijden met Ommoord dat met 7-1 werd geveegd. Topscorer Michiel Smits trof driemaal doel. Bij winst op Nieuwkoop, 18 mei op het sportcentrum, zijn de Dopianen verzekerd van promotie naar de eerste klasse. Aanvoerder Jochem Pieterse heeft er alle vertrouwen in: “Dat gaat wel lukken.”

De damesploeg van Dopie loopt daarentegen nog alle kans om de omgekeerde weg te gaan. Zondag kon de equipe van coach Ruud Borger het niet bolwerken tegen koploper Alecto, dat met 4-1 aan het langste eind trok. Met nog twee duels voor de boeg staan de Virgilianen vlak boven de degradatiestreep, net als de corpsdames van DSHC dat het reeds gedegradeerde Hudito op het sportcentrum met 4-2 klopte. (JT)

Hoewel een uur sneller dan vorig jaar, eindigde het TU Delft-team in de Batavierenrace net als in 2007 op de zevende plaats in het universiteitsklassement. De Delftenaren legden de 182 kilometer lange estafetteloop van Nijmegen naar Enschede af in 11 uur en 52 minuten. “De concurrentie bleek eveneens een stuk sneller dan vorig jaar”, aldus de verbaasde aanvoerder Berthold Flikkema, die met die tijd op een vijfde plaats had gerekend. Groningen had met 10,44 voor de vierde maal in vijf jaar de snelste universiteitsploeg. In het algemeen klassement haalden de teams van ELS (43ste) en Wave/Trinity (46ste) de hoogste Delftse noteringen.