SoSalsa geen kampioen

De wekenlange voorbereiding vol trainingen en dansfeestjes heeft niet geholpen: SoSalsa werd op het Dutch Open Salsa Championship zaterdag 18 oktober geen Nederlands kampioen in de amateurcategorie.

Hoewel de hoeveelheid concurrerende teams met slechts vier tegenstrevers behapbaar leek, wist de studentensalsavereniging zich niet bij de eerste drie te scharen.

Op zaterdag 18 oktober streden dansers van studentensalsavereniging SoSalsa bij de Dutch Open Salsa Championship om het Nederlands kampioenschap in de amateurcategorie (zie foto). Hoewel de hoeveelheid concurrerende teams met slechts vier tegenstrevers behapbaar leek, viel SoSalsa toch niet in de prijzen. “Blijkbaar zijn we vierde of vijfde geworden”, vertelt Maurice Smit (lucht- en ruimtevaarttechniekstudent, 24). Zeker weten welke plek zijn vereniging behaalde, doet hij echter niet. “We kregen zelf de jurybeoordeling niet in te zien, maar het leek redelijk gelijk op te gaan.” Ondanks dat SoSalsa niet in de prijzen viel, is hij tevreden. “We ontvingen na afloop veel complimenten.” Volgend jaar dus weer? “Misschien wel. We gaan daar binnenkort over vergaderen,” zegt hij. “Daar staan is namelijk al een onvergetelijke ervaring.”

Of SoSalsa vierde of vijfde is geworden, weet danser Maurice Smit (24) niet. “Het leek redelijk gelijk op te gaan, maar we kregen zelf de jurybeoordeling niet in te zien.”

Ondanks dat SoSalsa niet in de prijzen viel, is de student luchtvaart- en ruimtevaarttechniek tevreden. “We ontvingen na afloop veel complimenten.” Volgend jaar dus weer? “We gaan daar binnenkort over vergaderen, maar het zou zomaar kunnen. Alleen het meedoen is namelijk al een onvergetelijke ervaring.”