Snijden in spullen of personeel

De aantallen fte’s die per faculteit verdwijnen, kunnen aanzienlijk uiteenlopen. Vooral faculteiten met weinig apparatuur of laboratoria zullen in het personeelsbestand moeten snijden.

Zij kunnen immers niet of niet genoeg besparen op hardware. Dit geldt bijvoorbeeld voor de faculteit Techniek, Bestuur en Management. Dit zei college van bestuurvoorzitter Dirk Jan van den Berg donderdag 27 mei tegen de medezeggenschapsraden.

Hij maakte twee dagen eerder bekend dat er 250 fte zullen verdwijnen aan de TU. Hij gaf daarbij geen aantallen per faculteit of dienst, omdat er nog veel onduidelijkheden zijn.

De medezeggenschapsraden van personeel en studenten, ook de lokale clubs, waren bijeen om voorgelicht te worden over de besparingen.

De Nederlandse boten die vorige week medailles wonnen op het WK roeien in Poznan, hadden allevier Delftse roeiers aan boord. Chantal Achterberg van Proteus was het succesvolst met een gouden medaille voor de vier-zonder en een bronzen medaille voor de damesacht, waarin ook haar clubgenote Sytske de Groot plaatshad. Brons was er ook voor Lagaaier Olivier Siegelaar en stuurman Peter Wiersum (Proteus) van de Holland Acht. Dezelfde kleur medaille ontving Ryan den Drijver van Laga, als stuurman van de lichte acht.