Servicecentra op 1 mei van start

Het college van bestuur heeft toegezegd dat de servicecentra van de universiteit per 1 mei operationeel worden. ReorganisatieHet gaat om de servicecentra voor studenten en bedrijven, om de nieuwe communicatie- en marketinggroep, de staf van het college, en het universitair dienstencentrum.

br />
Woordvoerder Huisman van de bonden zegt het tijdsschema krap te vinden, maar gunt het college ‘graag het voordeel van de twijfel’. Het lokaal overleg stemde vorige week in met de plannen voor alle servicecentra, met uitzondering van de clusterdienst voor staf, bestuur en service-centra (SBS). Volgens Huisman was het veranderplan van de clusterdienst SBS ’te dik ingekleed en te weinig concreet’. Bovendien zou SBS zich presenteren als ‘iets almachtigs’. De dienst werkt nu aan een nieuw plan.

In het overleg van vorige week hebben de bonden het college erop gewezen dat de beoogde afslanking van het Bureau niet gehaald wordt. Met vijftig man personeel in de nieuwe staf, en vierhonderd in de servicecentra wordt dit geheel volgens de bonden zelfs groter dan voorheen. ,,Maar wie zijn wij om te klagen”, zegt Huisman. ,,Wij zijn natuurlijk voor meer werkgelegenheid.”

In hetzelfde overleg kondigde het college aan dat de faculteiten en diensten uiterlijk 1 augustus hun organisatie- en personeelsplannen op tafel moeten leggen.

Reorganisatie